سازمان منافقین حامی مالی حزب نوظهور در انتخابات اسپانیا! + تصاویر

اقبال بی سابقه به راستگرایان افراطی پس از چهل و اندی سال در انتخابات اسپانیا بیش از ۲۰ کرسی در پارلمان به حزب VOX هدیه داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام نتایج اولیه انتخابات اسپانیا، حزب نوظهور VOX موفق شده است برای اولین بار از پایان حکومت دیکتاتور فرانکو در ۱۹۷۵ میلادی، اقبال اقشاری از مردم را به سیاست‌های راستگرایانه افراطی به دست آورده و بیش از ۲۰ نماینده به پارلمان این کشور بفرستد.

سازمان منافقین حامی مالی حزب نوظهور در انتخابات اسپانیا! + تصاویر


بیشتربخوانید: افشاگری جنجالی پسرمسعود رجوی علیه سازمان تروریستی منافقین! + فیلم و عکس


این حزب که به شعارهای تبعیض‌گرایانه، ضدمهاجرتی، ضد تجزیه‌طلبی کاتالون‌ها و البته اسلام‌هراسانه شناخته می‌شود، اولین بار سال گذشته توانست در انتخابات منطقه‌ای اندلس، از بزرگترین حوزه‌های انتخابیه اسپانیا و همان منطقه‌ای که حدود ۸ قرن پیش شکست سخت مسلمانان از مسیحیان را تجربه کرد، ۳۹۱ هزار رأی معادل ۱۰ درصد آرا و ۱۲ کرسی از مجلس منطقه‌ای را به تصرف درآورند. گفته می‌شود نام این حزب از عبارت لاتینِ معادل voice به معنای صدا و اظهار است.

اما آنچه در این میان جلب توجه می‌کند، نام سازمان مجاهدین خلق به عنوان یکی از اسپانسرهای حزب VOX است. اعضای سمپات این سازمان در انتخابات سال پیش نیز دست کم ۵۰۰ هزار یورو در اختیار سران این حزب قرار داده‌اند تا به خیال خود، نه تنها ضدیت با گسترش اسلام در اروپا را از کانال‌های سیاسی دنبال کنند، بلکه خود را از اتهام‌های گذشته که بواسطه آن تا سال ۲۰۰۹ میلادی در فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا قرار داشتند، تبرئه کنند.

سازمان منافقین حامی مالی حزب نوظهور در انتخابات اسپانیا! + تصاویر

نمودار بالا افزایش محبوبیت حزب VOX طی حدود یک سال را نشان می‌دهد که نقطه عطف آن برکناری ماریانو راخوی، نخست‌وزیر محافظه‌کار اسپانیا پس از افشای پرونده فساد مالیِ هم‌حزبی‌هایش بوده است. دو حزب ریشه‌دار و عمده اسپانیا محافظه‌کاران (PP) و سوسیالیست‌ها (PSOE) هستند و
هواداران حزب محافظه‌کار دشمن دیرینه حزب کارگران سوسیالیست هستند، بنابر این ثمره ریزش محبوبیت محافظه‌کاران را احزاب کوچکتر به ویژه VOX چیده‌اند.

به نظر می‌رسد آلِخو ویدال کوادراس از بنیانگذاران تندروی حزب VOX لینک اصلی این حزب با سازمان مجاهدین خلق است. وی در دورانی که نایب‌رئیس پارلمان اروپا بود (۲۰۰۹-۲۰۱۴) مهمترین لابیگر منافقین در آن ارگان به شمار می‌رفت و حتی گروهی از میان سیاستمداران اروپایی با عنوان «دوستان ایران آزاد» تشکیل داد.

حمایت یک سازمانِ به ظاهر مسلمان از یک حزب اسلام‌هراس، فارِن پالسی از معتبرترین نشریات آمریکایی را بر آن داشت تا تیتر بزند:«VOX از مسلمانان متنفر است، به جز آنهایی که پولش را پرداخت می‌کنند»!

جای تردید در اینکه مجاهدین خلق در اهداف خود مصمم است و افراطی‌گری را همچنان حفظ خواهد کرد، وجود ندارد. پس این پرسش مطرح می‌شود که آیا اروپاییان در آینده نه چندان دور، هزینه تبرئه منافقین را با اتخاذ سیاست‌های غلط به دلیل فشار اسپانسرشان پرداخت خواهند کرد؟

سازمان منافقین حامی مالی حزب نوظهور در انتخابات اسپانیا! + تصاویر
آلِخو ویدال کوادراس از بنیانگذاران تندروی حزب VOX مهمترین لینک این حزب با سازمان مجاهدین خلق است

البته پارلمان اسپانیا ۳۵۰ کرسی دارد و فقط حزبی که به تنهایی یا در ائتلاف بتواند ۱۷۶ کرسی را در اختیار بگیرد، پیروز نامیده شده و در سیاست‌گذاری دولت نقش ایفا خواهد کرد. پیروز اصلی نیز در این انتخابات، حزب سوسیالیستِ حاکم با بیش از ۱۲۰ کرسی بوده است. اما همین بیست و چند نماینده که VOX دارد، کافی است تا صدای ضدیت با اسلام و ایران بارها و بارها در پارلمان اسپانیا و به تبع آن در پارلمان اتحادیه اروپا شنیده شود.

اقبال اولیه به راستگرایان، تبریک مارین لوپن را در پی داشت. وی همان سال گذشته که VOX در انتخابات منطقه‌ای پیروز شده بود، نوشت «گرم‌ترین تبریکات من به دوستانم در VOX که امشب یک نتیجه مهم را برای جنبش جوان و پویای خود به دست آوردند». مارین لوپن همان سیاستمداری است که در سفر به لبنان و برای دیدار با مفتی اعظم آن کشور حاضر نشد روسری را به احترام اسلام برای دقایقی بر سر بگذارد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 مجاهدین خلق اسپانسر حزب نوظهور در انتخابات اسپانیا! +عکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۰:۳۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
از داعش کثبفتر // منافقین
آخرین اخبار