سرویس‌کردن کولر آبی نخستین دغدغه‌ای است که با شروع فصل گرما افرادی که کولر آبی دارند با آن مواجه می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، افراد زیادی در همین ماه‌های ابتدایی سال و در حالی که هنوز گرمای مهلک تابستان فرا نرسیده به دنبال سرویس‌کردن کولرهای آبی‌شان هستند. برخی هم بدون اینکه زحمت سرویس‌کردن کولر را به خودشان بدهند، اقدام به استفاده از آن می‌کنند اما خبر ندارند که یک کولر سرویس‌نشده، تمام تلاش‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف برق و آب را به باد می‌دهد. پس سرویس‌کردن یک کولر آبی اهمیت زیادی دارد و اگر از حالا قصد استفاده از کولر را دارید حتما راهکارهای آن را در ادامه بخوانید.

راهنمای سرویس‌کردن کولر آبی


بیشتربخوانید : ۱۰ ترفند برای فنگ شویی اتاق نشیمن + تصاویر


از خاموش‌بودن کولر مطمئن شوید
قبل از هر کاری دوشاخه برق کولر را از پریز بکشید و از خاموش‌بودن کولر مطمئن شوید. برای اطمینان از برق‌دار نبودن بدنه کولر با پشت دست به بدنه کولر دست بزنید اگر برق نداشت، مراحل بعدی را انجام دهید. دریچه‌های خروجی باد کولر را در سالن‌ها و اتاق‌ها باز کنید تا در صورت روشن‌کردن کولر به موتور آن فشار وارد نشود.

عوض‌کردن پوشال‌ها
پوشال‌های کولر آبی محل مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها است. این قارچ‌ها و باکتری‌ها در طول فصل زمستان بین بافت‌های پوشال به وجود آمده‌اند و هنگامی که آب روی پوشال‌ها جاری می‌شود، بوی ناخوشایندی از پوشال‌های کولر ایجاد می‌شود، پس بهتر است که هر سال و البته بنا به کیفیت قبلی پوشال و آب شهر نسبت به تعویض آن اقدام کنید. دلیل اهمیت تعویض پوشال این است که اگر پوشال‌ها خراب باشند و تعویض نشوند، علاوه‌بر بوی نامطبوعی که ایجاد می‌کنند، خطر ایجاد بیماری‌های تنفسی و… را نیز به همراه خواهند داشت.

پس با توجه به قیمت ناچیزی که پوشال‌های کولر دارند، توصیه ما به شما تعویض‌کردن آنهاست. هنگام خرید پوشال کولر آبی حتما به سایز و ظرفیت کولر خود دقت کنید؛ زیرا اگر از پوشالی بزرگتر از سایز کولرتان استفاده کنید، تراکم بالای پوشال‌ سبب ایجاد اختلال در سیستم گردش هوای کولرتان خواهد شد و هوا به خوبی به کولر نخواهد رسید. هنگام عوض‌کردن پوشال کولر آبی ابتدا پوشال را خیس کنید و بعد در محل مناسب خود بگذارید و سپس شبکه سیمی مخصوص را روی آن قرار دهید.

اهمیت موتور در سرویس کولر آبی
کولرهای آبی دو قسمت پمپ آب و دینام دارند که پمپ آب کولر فرآیند گردش آب و دینام کولر فرآیند گردش هوا را انجام می‌دهد. این دو بخش هر چه‌قدر سالم‌تر باشد، کولر عملکرد بهتری خواهد داشت و در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد. پس در هنگام سرویس کولر آبی به این دو قسمت توجه ویژه‌ای داشته باشید ابتدا گرد و غبار را از آنها بزدایید و سپس به روغن‌کاری آنها بپردازید. موتور کولر دو قطعه یاتاقان دارد که باید حتما روغن‌‎کاری شود. قبل از اینکه کولر را روشن کنید حتما پروانه را به صورت دستی چند دور بچرخانید تا کاملا روان شود. این نکته مهم را هم در مورد دینام بدانید که بیشتر از ۷ ساعت به طور مداوم اگر روشن بماند، احتمال سوختن آن بیشتر است.

سایه‌بان را فراموش نکنید
با توجه به اینکه بدنه کولر آبی از جنس فلز بوده و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد و هنگامی که بدنه کولر داغ شود کولر سرمای مطلوبی نخواهد داد، پس با در نظر گرفتن یک سایبان خوب و عالی برای کولر آبی از به وجود آمدن این سرمای نامطلوب جلوگیری کنید. این نکته را هم بدانید که اگر سایبان مناسبی برای کولر انتخاب کنید که از گرمای بیش از حد بدنه کولر جلوگیری کند، در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی چشمگیری کرده‌اید.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار