نشانه‌های بیماری‌های انگلی را بشناسید

ورود انگل به بدن، همواره علایم و نشانه‌هایی را به همراه خواهد داشت که این علایم تشخیص بیماری انگلی را بسیار آسان می‌کند.

نشانه‌های بیماری‌های انگلی را بشناسیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که انگل وارد بدن می‌شود، شرایط مناسبی برای ایجاد عفونت و التهاب در بدن مهیا می‌شود. در بیشتر مواقع، انگل‌ها دستگاه گوارش را محل زندگی خود قرار می‌دهند. ورود انگل به بدن، همواره علایم و نشانه‌هایی را به همراه خواهد داشت که این علایم تشخیص بیماری انگلی را بسیار آسان می‌کند.

تغییر اشتها
بی اشتهایی عارضه شایعی است که در صورت وجود انواع مختلف انگل در بدن ایجاد می‌شود. از آن جا که انگل‌ها در بدن، موادغذایی میزبان را از او می‌گیرند و صرف تغذیه خود می‌کنند تغییر قابل توجه و البته علامت شدید وجود انگل در بدن، تغییرات اشتها و البته گاهی افزایش اشتهاست.

در کودکان کاهش وزن شایع است. همراه با این کاهش اشتها در کودک، معمولا سوء جذب مواد غذایی نیز وجود خواهد داشت. برای مثال کودکی که عفونت انگلی ژیاردیا دارد، مشکل قابل توجهی در جذب چربی خواهد داشت بنابراین اسهال این کودک چرب خواهد بود، مدفوعی کف آلود که براق بوده و بوی بسیار بدی دارد.

تغییر مدفوع
یکی دیگر از قابل توجه‌ترین علایم انگل در بچه ها، تغییر در دفعات و البته ظاهر مدفوع است.

تهوع
معمولا همراه اسهال، تهوع نیز وجود دارد، با این علامت است که پی می‌بریم انگل‌ها به داخل دیواره دستگاه گوارش نفوذ کرده اند.

درد و گرفتگی عضلات شکم
علامت شایع دیگر وجود انگل ها، به خصوص انگل مالاریا و کرم گرد، گرفتگی عضلات شکم است.

تب کودک
بروز تب به دلیل انگل دور از ذهن نیست. همانند عفونت ویروسی و باکتریایی، وجود انگل با تاثیر بر سیستم ایمنی و فعال کردن آن منجر به تب می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار