سوپر اسپانسر‌های تروریسم!

در حالی که دونالد ترامپ سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار داده بررسی‌ها نشان می‌دهد او مهم‌ترین حامی تروریسم در سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، میشل بکمن، عضو سه‌دوره‌ای مجلس نمایندگان از ایالت مینه‌سوتاست که رابطه نزدیکی با جنبش تی‌پارتی و فعالان اجتماعی جناح راست آمریکا دارد. او موسس کمیته تی‌پارتی در مجلس نمایندگان آمریکاست و حامیان افراطی وی به محافظه‌کاران جناح راست متمایل هستند. در می‌۲۰۱۳ او تصمیم خود را برای بازنشستگی از کنگره اعلام کرد و در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۴ شرکت نکرد.

سوپر اسپانسر‌های تروریسم!


بیشتربخوانید: افشاگری جنجالی پسرمسعود رجوی علیه سازمان تروریستی منافقین! + فیلم و عکس


 بکمن که عضو هیات مشاوره مسیحی دونالد ترامپ است، در مصاحبه با یک کانال رادیویی ترامپ را «مسیحی واقعی» توصیف کرده است که در زندگی شخصی و همچنین در حرفه‌اش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا همواره از خداوند استعانت می‌گیرد. به گزارش سایت خبری ادوکیت، بکمن در مصاحبه‌ای دیگر که در حاشیه کنفرانس سالانه اونجلیک‌ها در یک مرکز ضددگرباش‌ها برگزار شد، از دوره ترامپ به‌عنوان «دوره‌ای طلایی» یاد می‌کند که مردم آمریکا هرگز قبلا نظیرش را تجربه نکرده‌اند: «هرگز از لحاظ وضعیت اقتصادی و سیاست خارجی بهتر از این نبودیم و هیچ‌وقت رئیس‌جمهوری با این تراز از حرفه‌ای‌گری نداشته‌ایم که به این میزان طرفدار اسرائیل بوده باشد.»

بکمن از آن مقامات آمریکایی است که به‌طور علنی و رسمی از گروهک منافقین حمایت می‌کنند. برای مثال وی از جمله کسانی بود که در زمان حضور این گروهک در فهرست سازمان‌های خارجی تروریستی وزارت خارجه آمریکایی، تلاش‌ها و لابی‌گری‌های فراوانی کرد تا آن را از فهرست خارج کند، هرچند می‌دانست طبق قوانین ایالات متحده هرگونه حمایت از گروه‌های موجود در فهرست تروریستی وزارت خارجه مصداق «حمایت مادی از تروریسم» شناخته می‌شود. برای مثال به‌گزارش شورای ملی در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰ در پنلی با عنوان «امنیت ملی، آزادی و ایران؛ آیا زمان مداخله ایالات متحده و غرب فرا رسیده است؟» حضور پیدا کرد و خواستار حذف گروهک منافقین از لیست سازمان‌های تروریستی وزارت امور خارجه ایالات متحده شد. به‌گزارش پایگاه خبری شورای ملی ایرانیان مقیم آمریکا (نایاک)، این پنل قرار بود در ابتدا با حضور تعداد زیادی از شخصیت‌های حامی منافقین در آمریکا نظیر سناتور فقید جان مک‌کین، سناتور لیندزی گراهام، رودی جولیانی، سارا پیلین و رورا باکر برگزار شود، اما آن‌ها همگی از حضور در جلسه انصراف دادند.

جو لیبرمن

جوزف لیبرمن، نماینده ایالت کنتیکت در سنای آمریکا در سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۳ بود. لیبرمن ابتدا در سال ۱۹۸۸ به‌عنوان نماینده حزب دموکرات وارد سنا شد، اما در دوره‌های بعدی به‌عنوان دموکرات مستقل به کار خود ادامه داد تا درنهایت در پایان دوره نمایندگی‌اش در سال ۲۰۱۳ اعلام بازنشستگی کرد. لیبرمن نامزد حزب دموکرات برای معاونت ریاست‌جمهوری در انتخابات سال ۲۰۰۰ بود. او به دلیل داشتن عقاید جنگ‌طلبانه در حوزه سیاست خارجی و حمایت از سیاست‌های دست راستی در مسائل داخلی آمریکا به «دموکرات مورد علاقه جمهوری‌خواهان» شهرت یافته‌است.

لیبرمن پس از ترک سنا با پیوستن به چندین مجموعه نوموحافظه‌کار به فعالیت خود ادامه داد. یکی از این مجموعه‌ها، موسسه حقوقی کاسوویتز، بنسون، تورس و فریدمن در شهر نیویورک بود. این شرکت مشتریان مشهوری داشت که دونالد ترامپ از جمله آن‌ها بود. لیبرمن در اوایل سال ۲۰۱۷ بتسی دی‌وس، نامزد پیشنهادی ترامپ برای وزارت آموزش و پرورش را به کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی مجلس سنا معرفی کرد. سایت خبری هافینگتون‌پست در گزارشی پرحاشیه از همدستی لیبرمن و عدم افشا در شهادتش در مورد فعالیت‌های حقوقی گسترده‌ای که از سال ۲۰۰۱ به این سو توسط موسسه حقوقی کاسوویتز، بنسون، تورس و فریدمن انجام داده، خبر داده است. این فعالیت‌ها شامل احیای کازینو‌های ورشکسته و همچنین تهدید «نیویورک‌تایمز» در طول مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶، برای انتشار برخی اسناد مالیاتی ترامپ از سال ۱۹۹۵ است. در ۱۷ می ۲۰۱۷، دونالد ترامپ با لیبرمن دیدار کرد. رسانه‌های آمریکا موضوع این جلسه را رایزنی ترامپ با لیبرمن برای تصدی ریاست اف‌بی‌آی عنوان کردند؛ پستی که پس از اخراج جیمز کومی خالی مانده بود.

در ۹ ژانویه ۲۰۱۷، سناتور بازنشسته جو لیبرمن، همراه با دیگر مقامات سابق از جمله رودی جولیانی و ژنرال هیو شلتون ارتشی بازنشسته، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور جدید دونالد ترامپ، خواستار همکاری او با گروهک تروریستی منافقین شدند. در دسامبر ۲۰۱۶، لیبرمن در تجمع سازماندهی‌شده توسط این گروهک در کپیتال‌هیل حضور یافت. پیش از این، در ۷ اکتبر ۲۰۱۵، لیبرمن در جلسه کمیته خدمات مسلح مجلس سنا «نفوذ ایران در عراق و موضوع کمپ لیبرتی» سخنرانی کرد. از دیگر حاضران در جلسه که به تعهد آمریکا برای حمایت از گروهک تروریستی منافقین در عراق معتقد بودند ژنرال جیمز جونز فرمانده سابق نیروی دریایی آمریکا و وسلی مارتین سرهنگ بازنشسته و فرمانده سابق کمپ اشرف بودند. لیبرمن در سخنان خود در این جلسه اظهار داشت که «نه‌تن‌ها اقدام دولت آمریکا در خارج کردن سازمان مجاهدین خلق از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا اقدامی صحیح بود، بلکه باید بیش از پیش حامی آن‌ها و دیگر گروه‌های موازی با این سازمان علیه دولت ایران باشیم.»

جان اشکرافت

جان اشکرافت، فرماندار سابق ایالت میزوری (۱۹۸۵ تا ۱۹۹۳)، سناتور سابق این ایالت (۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱) و دادستان کل ایالات متحده (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵) بود. او در سپتامبر ۲۰۱۷ علنا حمایت خود را از دونالد ترامپ اعلام و بیان کرد که او «امیدی نو» را برای مردم آمریکا به ارمغان آورده است.

دادستان کل، جان اشکرافت زمانی که در مجلس سنا حضور داشت، حامی سرسخت گروهک منافقین بود. در دسامبر ۱۹۹۹، ماموران خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا، مهناز صمدی، یکی از اعضای ارشد منافقین را در مرز کانادا دستگیر کردند. دلیل دستگیری وی این بود که چندین سال پیش، زمانی که به‌دنبال اخذ پناهندگی سیاسی از آمریکا بود، عضویت خود در گروهک منافقین در جایگاه فرمانده نظامی را کتمان کرده بود. طبق گزارش نیوزویک، جان اشکرافت به محض مطلع‌شدن از این پرونده به‌واسطه یکی از اعضای خود پیگیر آزادی مهناز صمدی می‌شود. او در این راستا در ۱۰ می ۲۰۰۰ با ارسال نامه‌ای به جنت رنو، دادستان کل وقت ایالات متحده مخالفت خود را علیه بازداشت صمدی اعلام می‌کند. او در این نامه از صمدی به‌عنوان «فعال حقوق بشر» یاد می‌کند.

نشریه نیوزویک در سپتامبر ۲۰۰۰ گزارشی منتشر کرد مبنی‌بر اینکه شورای ملی مقاومت ایران (شاخه سیاسی گروهک منافقین) در اعتراض به سخنرانی محمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت ایران تظاهراتی را بیرون از ساختمان سازمان ملل برگزار کردند. بر اساس این گزارش، اشکرافت به همراه کیت باند از میزوری با انتشار بیانیه‌ای مشترک با عنوان «اعلام همبستگی با سازمان مجاهدین خلق» از این حرکت منافقین حمایت کردند.

کن بلک‌ول

کن بلک‌ول، شهردار سابق سینسیناتی (۱۹۸۰-۱۳۷۹)، خزانه‌دار ایالت اوهایو (۱۹۹۴-۱۹۹۹) و نماینده وزارت کشور در اوهایو (۱۹۹۹-۲۰۰۷) است. او همچنین نامزد جمهوری‌خواهان برای فرمانداری اوهایو در سال ۲۰۰۶ بود. بلک‌ول در حال حاضر در «شورای پژوهشی خانواده» فعالیت می‌کند.

به گزارش پولیتیکو، بلک‌ول در زمان انتقال قدرت ریاست‌جمهوری به دونالد ترامپ، بر انتصاب افراد در پست‌های مربوط امور داخلی آمریکا نظارت می‌کرد. سپس در کمیته صیانت از آرای ترامپ حضور داشت، نهادی که بین تاریخ‌های ۱۱ می ۲۰۱۷ تا ۳ جولای ۲۰۱۸ فعال بود. او از کار خود در کمیسیون جامع انتخابات ترامپ دفاع و ترامپ را «فعال اقتصادی» توصیف کرده است.
بلک‌ول منافقین را «گروه اپوزیسیون اصلی ایران» و «نماینده اسلام میانه‌رو» معرفی و رهبر آن را «بانوی مسلمان مقتدر و ضد بنیادگرا» توصیف کرده است. کن بلک‌ول در ۹ جولای ۲۰۱۶، در گردهمایی سالانه منافقین در پاریس شرکت کرد و یک عکس از خودش و نیوت گینگریچ سیاستمدار و مشاور سیاسی آمریکایی در این گردهمایی توئیت کرد. سندی در دست است که نشان می‌دهد بلک‌ول در ۳ اکتبر ۲۰۱۷، زمانی که در کمیته صیانت از آرای ترامپ مشغول بود با منافقین ملاقات کرده است تا درباره قطعنامه سازمان ملل مبنی‌بر نقض حقوق بشر در ایران مذاکره کنند.

لی زلدین

لی زلدین وکیل، سیاستمدار و نماینده منطقه یک کنگره‌ای نیویورک از سال ۲۰۱۵ بوده است. زلدین، عضو حزب جمهوری‌خواه و بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ سناتور ایالت نیویورک (ناحیه سه) بوده است. وی همچنین به‌عنوان ستوان دوم ارتش ایالات متحده از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ و دادستان در دادگاه نظامی عمومی و قاضی نظامی خدمت کرده است. به گزارش سایت خبری نیوزدی، زلدین در ۳ می ۲۰۱۶، از دونالد ترامپ به‌عنوان نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری حمایت کرد. البته برخی رسانه‌ها به نقل از زلدین پیشتر اعلام کرده بودند که وی از نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان حمایت خواهد کرد. نیوزدی همچنین در سال ۲۰۱۷ طی گزارشی اعلام کرد زلدین اخراج جیمز کامی، رئیس اف‌بی‌آی توسط ترامپ را ستوده و گفته است: «اخراج کامی، به اف‌بی‌آی فرصتی دوباره برای شروع بازسازی اعتماد داده است.»

به‌گزارش یواس‌نیوز، در جریان سخنرانی مریم رجوی در یکی از جلسات استماع کمیته امور خارجه کنگره آمریکا که از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور جمعی از حامیان و هواداران منافقین در ۲۹ آوریل ۲۰۱۵ برگزار شد، زلدین به تمجید از مواضع رجوی پرداخت. این سایت خبری آمریکایی با اشاره به این موضوع می‌نویسد: لی زلدین جای شکی باقی نگذاشت که به رجوی اعتقاد دارد. پایگاه تحلیلی اسلیت در همین رابطه می‌نویسد: «لی زلدین که رجوی و مجاهدین خلق را به‌عنوان گروه مخالف مشروع دموکراتیک ایران می‌ستاید، در جریان این جلسه گفت وقتی به روایت دولت آمریکا درباره حکومت ایران گوش می‌دهم، صادقانه بگویم نمی‌دانم که آیا رئیس‌جمهور [باراک اوباما]در همان تیمی قرار دارد که من هستم یا نه؟»

کلر لوپز

کلر لوپز یک راست‌گرای معتقد به تئوری توطئه است که با تعداد زیادی از سازمان‌ها و نهاد‌های جنگ‌طلب در ارتباط است. وی که قبلا به‌عنوان یک افسر عملیاتی سیا کار کرده، در سمت‌هایی همچون معاون ارشد سیاستگذاری و برنامه‌های مرکز سیاست امنیتی (سی‌اس‌پی)، معاون اینتلیجنس سامیت، عضو ارشد کلاریون پراژکت و مدیر اجرایی سابق مرکز جنگ‌طلب «کمیته سیاست ایران» مشغول بوده است. او بیشتر به خاطر سخنان نژادپرستانه خود درباره مسلمانان و ادعاهایش مبنی‌بر «نفوذ» اخوان‌المسلمین در دولت ایالات متحده و اینکه باراک اوباما در جنگ علیه تروریسم طرف دشمن را گرفته، شناخته شده است.

پس از پیروزی دونالد ترامپ به‌عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه طی مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶، لوپز از برخی ادعا‌های شاذ وی حمایت می‌کرد، مانند اینکه ایالات متحده برای آزادسازی شهروندانش به ایران باج داده است. پس از انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور، اعضای داخلی تیم انتقال (کابینه) گزارش داده‌اند که لوپز به‌عنوان مشاور معاون امنیت ملی کاخ سفید در نظر گرفته شده بود. از زمانی که ترامپ ریاست‌جمهوری را برعهده گرفته، لوپز به‌عنوان متحدی قابل اعتماد برای وی به اثبات رسیده است. لوپز پس از دیدار ترامپ از عربستان سعودی در می‌سال ۲۰۱۷، در مصاحبه‌ای با رادیوی آمریکایی سکیور فریدام گفت: «ترامپ موفق شد به جمع رهبران مختلف از جهان سنی بقبولاند، ایران تهدیدی جدی برای آنهاست.» لوپز در مقاله‌ای در آوریل ۲۰۱۷ که برای رسانه راست‌گرای «اکیورسی این مدیا» نوشت، ترامپ را برای عمل به «وعده‌های مبارزات انتخاباتی» جهت «پاره‌کردن» توافق هسته‌ای ایران- که به‌عنوان «برنامه جامع اقدام مشترک» شناخته می‌شود- فراخواند.

لوپز یکی از حامیان سرسخت گروهک تروریستی منافقین است و در مقاله‌ای که برای سایت یکی از موسسات تندروی رژیم صهیونیستی به نام «ائتلاف اتحاد برای اسرائیل» نوشته، این گروه تروریستی را «بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین، سازمان‌دهی‌شده‌ترین و متعهد‌ترین گروه دموکرات مخالف ایران» توصیف و اعلام کرده و در گردهمایی سالانه منافقین در پاریس نیز شرکت کرده است. در سال ۲۰۱۱، زمانی که این گروه هنوز در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی (FTO) وزارت امور خارجه ایالات متحده بود، او صراحتا اعلام کرد که «وزارت خارجه باید سازمان مجاهدین خلق را بلافاصله از لیست حذف کند».

او همچنین گزارش‌های رسمی سازمان‌های ایالات متحده را مبنی‌بر گذشته خشونت‌آمیز منافقین از جمله ترور چندین نیروی نظامی و غیرنظامی ایالات متحده در دهه ۷۰ میلادی و ظرفیت و اراده این گروه برای انجام اقدامات تروریستی در اروپا، خاورمیانه، ایالات متحده، کانادا و فراتر از آن را رد کرده و گفته است: «این ادعا‌ها کاملا غلط هستند و به صورت کاملا حرفه‎ای توسط سرویس اطلاعاتی ایران القا شده‌اند؛ سرویسی که با عملیات‌های نفوذ پیچیده به دایره سیاستگذاری آمریکا عمیقا نفوذ کرده است.» حتی او در مصاحبه‌ای با فصلنامه تحلیلی آبجکتیو استاندارد ادعا می‌کند قرار گرفتن منافقین در فهرست تروریستی وزارت امور خارجه در سال ۱۹۹۷ اساسا تصمیمی سیاسی بوده که دولت کلینتون به درخواست مستقیم دولت خاتمی در ایران، مطابق با سیاست مماشات کلینتون و طی مذاکرات با تهران آن را انجام داده است.

لیندسی گراهام

لیندسی گراهام جمهوری‌خواه، سناتور ارشد ایالات متحده از ایالت کارولینای جنوبی است. وی از سال ۲۰۰۳ این منصب را داشته است. گراهام در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دوره کوتاهی به‌عنوان نامزد جمهوری‌خواهان فعالیت می‌کرد.

او در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۵، مبارزات انتخاباتی خود را برای ریاست‌جمهوری به پایان رساند و جورج دبلیو بوش را برای رئیس‌جمهوری تایید کرد. روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت که گراهام در بیانیه خود در حمایت از بوش و همچنین انتقاد از جمهوری‌خواه پیشتاز دونالد ترامپ اشاره کرده که «ترامپ حرف‌های بیهوده می‌زند.»

پس از انتخابات، گراهام اعلام کرد که به اون مک‌مولین نامزد مستقل رای داده است. با‌این‌حال، گراهام در اکتبر ۲۰۱۷ در تغییر موضعی آشکار، حمایت خود را از ترامپ اعلام و در گفتگو با نیویورک‌تایمز بیان کرد: «سعی می‌کنم در موقعیتی قرار بگیرم که آورده‌ای برای رئیس‌جمهور داشته باشم. هرجا که بتوانم، به او کمک می‌کنم و اگر از من برای همکاری دعوت کند، به او مشاوره می‌دهم.» از آن زمان، گراهام به متحد وفادار ترامپ تبدیل شده و اغلب بیانیه‌هایی را در دفاع از او منتشر می‌کند؛ هرچند هنوز اختلافاتی بین گراهام و رئیس‌جمهور وجود دارد.

موضع دوپهلوی گراهام درباره ترامپ، انتقاداتی را از هر دو حزب سیاسی آمریکا در پی داشته است. او در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان در ژوئن ۲۰۱۸ به این انتقادات پاسخ داد: «به درک که عده‌ای دوست ندارند من با رئیس‌جمهور ترامپ کار کنم تا جهان جای بهتری شود!» گراهام طرفدار پروپاقرص جان بولتون است. او مدت کوتاهی پس از انتصاب بولتون، گفت: «معتقدم حضور او در کنار رئیس‌جمهور باعث تدوین سیاست‌هایی خواهد شد که امنیت بیشتری را برای آمریکایی‌ها به ارمغان می‌آورد. دوران رهبری به شیوه قدیم گذشته است. جان بولتون، شخصیتی مدبر و آینده‌نگر است.» گراهام جزء آن مقامات آمریکایی‌ای است که سابقه حمایت از منافقین در کارنامه آن‌ها به ثبت رسیده است. پولیتیکو در سال ۲۰۱۳ گزارشی را درباره سابقه حمایت گراهام از گروهک منافقین منتشر کرد. همچنین مینت‌پرس نیوز در گزارشی به سوابق حضور وی در گردهمایی‌های این گروهک اشاره کرده است.

ولید فارس

ولید فارِس، استاد دانشگاه و تئوریسین توطئه راست‌گراست که با سازمان‌های نومحافظه‌کار آمریکا از جمله بنیاد دفاع از دموکراسی همکاری می‌کند. او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ به‌ترتیب در تیم‌های انتخاباتی میت رامنی و دونالد ترامپ، دو نامزد حزب جمهوری‌خواه فعالیت کرده است. فارِس به‌طور منظم در فاکس‌نیوز ظاهر می‌شود و برای نشریات مختلف درباره مسائل مربوط به تروریسم، خاورمیانه و سیاست خارجی ایالات متحده یادداشت می‌نویسد. به گزارش مدیا مترز، در جریان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ترامپ، فارِس ماهانه ۱۳ هزار دلار حق مشاوره از او می‌گرفت. اورشلیم‌پست در همین‌رابطه در مقاله‌ای می‌نویسد: «انتخاب فارِس توسط ترامپ مسائل و مباحثی درباره گذشته وی به‌عنوان ایدئولوگی برای جنگجویان مسیحی لبنانی در طول جنگ داخلی این کشور و همچنین دیدگاه‌های راست‌افراطی‌اش را به‌عنوان چهره‌ای دانشگاهی و تحلیلگر منطقه خاورمیانه دوباره زنده کرد. حامیان فارِس ادعا می‌کردند که وی از نخستین کسانی است که درباره تهدید ایدئولوژی جهادی هشدار داده و اینکه او برای یک مقام ارشد به‌شدت گزینه واجد شرایطی است و همچنین به سابقه قوی او در طرفداری از اسرائیل اشاره می‌کردند.»

به‌نقل‌از پایگاه خبری دیلی‌کالر، فارِس منافقین را «جنبش اصلی اپوزیسیون ایرانی» خوانده و نقش آنان را در اعتراضات ایران بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ ستوده است. اسناد وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که فارِس پس از پیروزی انتخاباتی ترامپ در ماه نوامبر ۲۰۱۶، دوبار با منافقین ملاقات کرده است. یکی از اسناد مرتبط با فعالیت‌های این گروهک نشان می‌دهد حدود یک هفته قبل از شروع کار ترامپ در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۷، ملاقاتی برای صحبت درباره شرایط ایران و خاورمیانه ترتیب داده شده است. پرونده دیگری، ملاقاتی در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۷ برای بحث در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران را شرح می‌دهد. به گزارش پایگاه تحلیلی تی‌وای‌تی ترکیه، هرچند در این اسناد مشخص نیست دقیقا چه چیزی مورد بحث قرار گرفته، اما فارِس هم مانند منافقین، خواستار تغییر حکومت ایران با حمایت ایالات متحده شده است.

به گفته دانیل لاریسون، ستون‌نویس امریکن‌کانسروتیو، سخنان ترامپ در مورد حمایت از مردم ایران همیشه پوچ بوده است، اما انتصاب افرادی با دیدگاه بولتون در بالاترین سطح حکومت دولت نشان می‌دهد که چقدر آن لفاظی‌ها بی‌شرمانه است: «هر زمان که بولتون درباره «مخالفان ایران» صحبت می‌کند، منظورش همین فرقه مجاهدین خلق است و هرگاه درباره تغییر رژیم در ایران صحبت می‌کند، این فرقه را به‌عنوان جایگزین در نظر دارد.» تد کارپنتر، یکی از اعضای ارشد موسسه کیتو و سردبیر همکار در نشنال‌اینترست، می‌نویسد: «ارتباطات نزدیک با مجاهدین خلق بازی خطرناک و غیراخلاقی‌ای است که تصمیم‌سازان در ایالات متحده آمریکا شروع کرده‌اند.» لاریسون در سال ۲۰۱۱ مشکل پیش‌رو را این‌طور بیان کرد: «از ابراز تمایل چندین مقام سابق دولت، افسران نظامی بازنشسته و نمایندگان منتخب برای پذیرش مجاهدین بسیار در شگفت هستم. هیچ شکی نیست که‌انگیزه این افراد کینه‌ای است که از دولت ایران به دل دارند؛ اما خصومت آن‌ها با رژیم موجب شده است تا گروهی را که بیشتر ایرانی‌ها از آن متنفرند حمایت کنند.».

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار