همه اعضای آمریکایی گروه تروریستی منافقین

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ تحقیقی انجام داد که مشخص شد در پرداخت‌های مالی منافقین به فهرستی طولانی از سیاستمداران آمریکایی صورت گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درحالی که دونالد ترامپ سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار داده، بررسی‌ها نشان می‌دهد او مهم‌ترین حامی تروریسم در سال‌های اخیر بوده است. 

همه اعضای آمریکایی گروه تروریستی منافقین


بیشتربخوانید : سبزی رخ سپاه از ما؛ سیاهی چهره تروریست‌ها از آمریکا/ زیر و بم پرونده قطور خدمات پاسداران که انکارشدنی نیست


رادولف «رودی» جولیانی

رودی جولیانی که سیاستمدار جمهوری‌خواه است که از سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱ (از جمله طی حملات ۱۱ سپتامبر) شهردار نیویورک بوده است. جولیانی پس از اتمام دوره شهرداری‌اش، دفتر مشاوره‌ای راه‌اندازی کرد و در انتخابات ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه شرکت کرد که ناموفق بود. او در حال حاضر به یک کارشناس سیاسی برجسته راست‌گرا تبدیل شده است که اغلب در تلویزیون ظاهرشده، درباره تروریست‌ها هشدار می‌دهد یا از مداخلات نظامی آمریکا در خارج از مرز‌های این کشور حمایت می‌کند.

جولیانی در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری آمریکا، طرفدار پروپاقرص دونالد ترامپ بود و از نکات جنجالی سخنرانی‌های ترامپ مانند ادعایش در باب اینکه باراک اوباما داعش را تاسیس کرده است، حمایت می‌کرد. نیویورک‌تایمز در گزارشی اذعان کرده است که احتمال می‌رفت جولیانی به‌عنوان وزیر امور خارجه ترامپ انتخاب شود؛ اما به گزارش سی‌ان‌ان، در ۹ دسامبر ۲۰۱۶ ترامپ اعلام کرد که جولیانی نام خود را از خدمت در هر پستی در کابینه حذف کرده است. بنابر اعلام واشنگتن‌پست، ترامپ پس از پیروزی خود در انتخابات، در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۷ جولیانی را به‌عنوان مشاور غیررسمی امنیت سایبری خود معرفی کرد.

سال‌هاست که جولیانی یکی از برجسته‌ترین مقامات آمریکایی است که از گروهک تروریستی منافقین حمایت می‌کند و بنابر گزارش رسانه‌های مختلف آمریکایی از جمله واشنگتن‌پست، نیویورک‌تایمز و فایننشیال‌تایمز، جولیانی طی این سال‌ها در ازای حضور در تجمعات منافقین و لابی‌گری برای آن‌ها به‌منظور حذف آن‌ها از فهرست تروریستی وزارت خارجه آمریکا، حداقل ۲۰ هزار دلار از این گروه دریافت کرده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ تحقیقی انجام داد که مشخص شود در پرداخت‌های مالی منافقین به فهرستی طولانی از سیاستمداران آمریکایی- از جمله جولیانی- نقض قوانینی در رابطه با «دریافت مالی آمریکایی‌ها از سازمان‌هایی که تروریست شناخته شده‌اند»، صورت گرفته است یا خیر؟

نیوت گینگریچ

نیوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالات متحده و کاندیدای ناموفق جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری است. او یکی از طرفداران پیشرو سیاست‌های اجتماعی جناح راست و مدافع موضع نظامی ایالات متحده و عضو سابق موسسه امریکن اینترپرایز است که طی چند دهه اخیر، یکی از شخصیت‌های مهم حزب جمهوری‌خواه محسوب می‌شود.

گینگریچ بار‌ها تلاش کرده نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد که آخرین آن در سال ۲۰۱۲ بود؛ زمانی که حمایت حامیان مالی بزرگ جناح راست طرفدار اسرائیل مانند شلدون آدلسون را همراه خود داشت. اگر چه او برای انتخابات سال ۲۰۱۶ ثبت‌نام نکرد، اما به‌طور گسترده به‌عنوان همکاری بالقوه برای دونالد ترامپ در انتخابات در نظر گرفته می‌شد. بر اساس گزارش‌های زیادی از جمله گزارش پایگاه آمریکایی هیل، او در همین راستا فعالانه برای ترامپ لابی‌گری می‌کرد.

انتشارات مک‌میلان کتابی را در سال ۲۰۱۷ به چاپ رساند که در آن اذعان شده گینگریچ خیلی پیشتر از بسیاری از چهره‌های اصلی دیگر جمهوری‌خواه از ترامپ حمایت کرده است. او پس از مشورت‌دهی به کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ ترامپ، هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه خود را تشویق به حمایت از دونالد ترامپ کرد که در آن زمان کاندیدای احتمالی جمهوری‌خواهان به شمار می‌آمد. گینگریچ یکی از سه گزینه نهایی ترامپ برای معاونت ریاست‌جمهوری تصور می‌شد؛ البته این جایگاه درنهایت به مایک پنس، فرماندار ایالت ایندیانا سپرده شد. به نوشته اتحادیه نشریات آتلانتا، پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه گینگریچ احتمالا به‌عنوان وزیر امور خارجه یا رئیس ستاد یا مشاور ترامپ انتخاب شود، شروع شد که درنهایت گینگریچ اعلام کرد در کابینه خدمت نخواهد کرد. او اظهار داشت علاقه‌ای به خدمت در پست‌های دولت ترامپ ندارد و بیشتر ترجیح می‌دهد به‌عنوان یک شهروند، با افراد برای برنامه‌ریزی‌های استراتژیک ارتباط بگیرد تا اینکه بخواهد به دنبال شغل و سمت باشد.

گینگریچ طی سالیان متمادی حمایت ویژه خود را از منافقین ابراز داشته و این گروه را به‌عنوان مبارزین خط مقدم «یک جنبش جهانی عظیم برای آزادی در ایران» نامیده است. او در سال ۲۰۱۵ به همراه جو لیبرمن، سناتور دموکرات سابق و نامزد سابق معاون‌اولی رئیس‌جمهور‌ی آمریکا به پاریس رفت تا در گردهمایی سالانه منافقین شرکت کند. به گزارش سایت انگلیسی دیلی‌استار، گینگریچ پس از سخنرانی در این تجمع، منافقین را «بزرگ‌ترین سازمان مقاومت ایران» و «شایسته احترام» توصیف کرده است.

الین چائو

الین چائو وزیر کنونی حمل‌و نقل در دولت ترامپ است. چائو به‌عنوان عضوی از حزب جمهوری‌خواه، در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ وزیر کار دولت جورج دبلیو بوش بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال ۲۰۱۷ گزارش داد چائو به‌همراه ژنرال هیو شلتون رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا، ژنرال جیمز کانوی فرمانده نیروی دریایی آمریکا، ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملی پیشین اوباما، پورتر گاس و جیمز وولسی مدیران سابق سیا، لوییز فری مدیر سابق اف‌بی‌آی، هوارد دین فرماندار سابق ورمونت و اد رندل فرماندار سابق پنسیلوانیا، برای منافقین سخنرانی کرده‌اند. به‌گزارش این خبرگزاری، چائو در سال ۲۰۱۵ یکی از سخنرانان کنفرانس سالانه منافقین در پاریس بود و در طول مراسم در صندلی کنار مریم رجوی نشسته بود. آسوشیتدپرس می‌افزاید طبق فرم پرشده توسط چائو در «اداره اخلاق دولتی» آمریکا، وی پنج هزار دلار از «ائتلاف برای آگاهی‌بخشی عمومی»، یکی از سازمان‌های پوششی منافقین حق‌الوکاله دریافت کرده است. به نقل از این خبرگزاری فرم‌های مذکور نشان می‌دهد چائو دستمزد ۱۷ هزارو ۵۰۰ دلاری دیگری برای سخنرانی مارس ۲۰۱۶ در انجمن فرهنگی ایرانی آمریکایی‌های مقیم میزوری، دیگر نهاد پوششی منافقین دریافت کرده است.

تام کاتن

تام کاتن، یکی از سیاستمداران جمهوری‌خواه آمریکاست که از ژانویه ۲۰۱۵ به نمایندگی از ایالت آرکانزاس وارد مجلس سنا شد. کاتن یکی از طرفداران سرسخت سیاست خارجی جنگ‌طلبانه در سناست که به تعبیر و بسایت آمریکایی لوبلاگ در نطق‌های خود اغلب ترکیبی از دیدگاه‌های عجیب‌وغریب جناح سارا پیلین، فرماندار سابق آلاسکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای معاونت رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۸سال آمریکا، و دیدگاه‌های نظامی‌گرایانه جناح نومحافظه‌کار در حزب جمهوری‌خواه را ارائه می‌دهد. لوبلاگ می‌نویسد کاتن اگرچه ادعا می‌کند جوان‌ترین عضو سناست، اما وقتی زبان به نطق باز می‌کند، شعار‌های جنگ‌طلبانه سناتور فقید جان مک‌کین از کلامش فوران می‌کند.

کاتن در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ از ترامپ حمایت کرد. پس از پیروزی ترامپ، از تام کاتن به‌عنوان نامزد احتمالی وزارت دفاع یاد می‌شد؛ هرچند درنهایت جیمز ماتیس، ژنرال بازنشسته به جای او انتخاب شد. کاتن در دوره واگذاری کابینه به ترامپ، بار‌ها با تیم ترامپ دیدار داشت. به‌گزارش نیویورکر، او جان کلی را برای تصدی وزارت امنیت داخلی به ترامپ پیشنهاد کرد. در نوامبر ۲۰۱۷، نیویورک تایمز گزارش داد که کاتن انتخابی بالقوه برای جایگزینی مایک پمپئو در ریاست سی‌آی‌ای بود. در دسامبر ۲۰۱۸، پس از آنکه جیم ماتیس استعفای خود از وزارت دفاع را اعلام کرد، پولتیکو گزارش داد که تام کاتن یک گزینه بالقوه برای جایگزینی اوست. کاتن همچنین یکی از هواداران سرسخت گروهک منافقین است.

وی ۷ مارس ۲۰۱۵ به همراه تام تیلیس از ایالت کارولینای شمالی، مارک گینگزبرگ سفیرسابق ایالات متحده در مراکش، اویل هینونن پژوهشگر ارشد اندیشکده بلفر، رابرت جوزف معاون سابق وزیر خارجه در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل و جوزف دی‌ترانی، مدیر سابق مرکز ملی مقابله با گسترش سلاح‌های هسته‌ای، در پنلی در مجلس سنا با عنوان «پس از تفاهم هسته‌ای، حالا چه می‌شود؟» شرکت کرد. برگزارکننده این پنل «سازمان جوامع ایرانی آمریکایی» بود که در سال ۲۰۱۲ و در زمان وزارت هیلاری کلینتون توانست پس از صرف میلیون‌ها دلار و چندین سال فعالیت لابی‌گری، گروهک منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا بیرون بیاورد. الی کلیفتون، خبرنگار آمریکایی پایگاه خبری لوبلاگ، ۶ می ۲۰۱۵ مقاله‌ای را درباره ارتباط تام کاتن با گروهک منافقین با عنوان «تام کاتن به سازمان مجاهدین خلق پیوست» در این پایگاه خبری منتشر کرد.

کلیفتون در این مقاله نوشت: «کاتن و مجاهدین خلق در مقابل مذاکرات هسته‌ای با ایران، برنامه مشترکی را در دستور کار دارند. مریم رجوی که در کنار همسرش مشترکا رهبری گروه را برعهده دارد، هفته گذشته از محل دفتر فرماندهی‌اش در پاریس با کمیته فرعی مقابله با تروریسم کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ارتباط ویدئویی برقرار کرد و به سخنرانی پرداخت. رجوی در سخنانش توصیه کرد که بهترین راه برای از بین بردن داعش، پیگیری کردن تغییر رژیم در ایران است و کاتن، که دست‌پرورده بیل کریستول از کمیته اضطرار اسرائیل است، در سخنرانی‌ای در بنیاد هریتیج اعلام کرد برخی افراد خواهان محدود شدن کنگره هستند و از کنگره می‌خواهند اکنون وارد اقدام نشود و به ایران اجازه بدهد میز مذاکرات را ترک کند، با همین بهانه واهی همیشگی که حمله نظامی باعث تضعیف میانه رو‌ها در ایران می‌شود....»

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار