سبزی رخ سپاه از ما؛ سیاهی چهره تروریست‌ها از آمریکا/ زیر و بم پرونده قطور خدمات پاسداران که انکارشدنی نیست

تصمیم ترامپ مبنی بر سازمان تروریستی خواندن سپاه بدون شک مفهوم تروریست را فرسنگ‌ها جابه‌جا کرد.

سبزی رخ سپاه از ما؛ سیاهی چهره تروریست‌ها از آمریکا/ ریز و درشت کارنامه خدمات پاسداران که انکارشدنی نیستبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکایی‌ها به خیال خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه می‌کشند و گربه‌رقصانی می‌کنند، البته این خباثت‌ها به جایی نخواهد رسید و با برگشتن کید و فریب آن‌ها به خودشان، دشمنان جمهوری اسلامی مانند ترامپ و احمق‌های دور و بر نظام حاکمه آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض هستند.

تصمیم ترامپ مبنی بر سازمان تروریستی خواندن سپاه بدون شک مفهوم تروریست را فرسنگ‌ها جابه‌جا کرد! کاری که تنها از یک رئیس‌جمهور بی فکر و تحت فشار بر می‌آید که واکنش‌های مختلفی را در پی داشت.

از جمله این واکنش‌ها هشتگ «من یک سپاهی‌ام» در فضای مجازی بود که به پاس ۴۰ سال خدمت و جانفشانی پاسداران عزیز کشورمان زده شد.

پیش از آنکه به این موضوع بپردازیم چه کسانی در عرصه بین‌الملل مستحق تروریست نامیده شدن هستند، مروری خواهیم داشت بر ماهیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خدماتی که در طول این انقلاب به مردم و کشور عرضه داشتند.

بدون شک یکی از دستاورد‌های ارزشمند و مهم انقلاب اسلامی، تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار نظام اسلامی است که امام خمینی بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی (ره) در تأثیر و نقش سپاه فرمودند: «اگر سپاه نبود کشور هم نبود.»

سپاه و امنیت ملی

یکی از نقش‌های مهم سپاه پاسداران، براساس قانون، مبارزه قانونی با عوامل و جریان‌های خرابکار و برانداز است. این نقش به ویژه در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی ایفا شد.

گروه‌ها و جمعیت‌های محارب همچون گروهک تروریستی منافقین، چریک‌های فدایی اکثریت و اقلیت، حزب دموکرات، کومله، خلق مسلمان، احزاب خلق بلوچ و ترکمن و عرب، گروه‌های مائوئیست، حزب توده، هر یک در مقطعی و همه در یک راستا، شورش‌ها و تحرکات براندازانه‌ای را علیه نظام نوپای اسلامی سازمان دادند. در تمامی این حرکات، چه در مرحله شناسایی و چه در مرحله خنثی‌سازی و مقابله، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقش اصلی را به عهده داشت.

پاسداران در عین گمنامی، به ایثار و حماسه‌سازی بزرگ دست زدند؛ شهدای بزرگواری را تقدیم انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار ایران نمودند تا امنیت و آرامش و آسایش و تداوم برکات انقلاب اسلامی و یکپارچگی کشور ایران اسلامی را برقرار سازند.

محمد‌ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گزارشگر ما می‌گوید: «ترامپ و رئیس‌جمهوران پیش از او، تمام شکست‌های راهبردی خود در منطقه را از چشم جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌بینند و طبیعی است که بغض و کینه سپاه را در سینه داشته باشند.»

وی ادامه می‌دهد: «ایران ۴۰ سال است که راست قامت در برابر سیاست‌های آمریکا ایستاده و آن‌ها را با چالش مواجه کرده است.»
رضایی می‌افزاید: «از طرف دیگر صهیونیست‌ها که عامل سیاست‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا هستند نیز احساس شکست دارند چراکه وقتی اتفاقات و تحولات منطقه را ارزیابی می‌کنند درخواهند یافت که سپاه توانسته ضربات جبران ناپذیری به پیکره صهیونیست‌ها بزند، همه عوامل مقاومت را تقویت کند و حزب‌الله لبنان را که به نوعی می‌توان گفت دست پرورده خود سپاه است تقویب کند، همچنین نجات عراق و ظهور یک سوریه قدرتمند قطعا خار چشمی برای صهیونیست‌ها خواهد بود.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان می‌کند: «تصمیم ترامپ، کاملا از روی ضعف و پذیرش شکست بود و به قول شهید بهشتی باید به صهیونیست‌ها و آمریکایی گفت که از سپاه و جمهوری اسلامی عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید و ان‌شاء‌الله خواهید مرد به زودی!»

شهدای دفاع مقدس به رنگ سپاه

ارتش بعث عراق، پس از تجاوزات مکرر مرزی، در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، با هماهنگی و چراغ سبز قدرت‌های جهانی و منطقه، تجاوز گسترده خود را با هدف سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

بنا به آمار ارائه شده، در مدت هشت سال دفاع مقدس، بیش از ۹۶ عملیات از سوی رزمندگان اسلام بر روی دشمن بعثی صورت گرفت. رزمندگان سپاهی و بسیجی در ۲۷ عملیات مشترک با ارتش جمهوری اسلامی و ۵۵ عملیات مستقل شرکت نموده و ضربات مهلکی را بر نیروی انسانی و ماشین جنگی عراق وارد آورده و بخش‌های بزرگی از میهن اسلامی را از‌اشغال آزاد نمودند.

عملیات بزرگ فتح‌المبین و بیت‌المقدس که به آزادسازی بخش عمده‌ای از سرزمین‌های اشغال شده و آزادی خرمشهر انجامید و عملیات والفجر ۸ که به فتح فاو منتهی شد و عبور از اروندرود را در برابر حیرت جهانیان به نام سپاه ثبت نمود؛ از جمله عملیات بزرگی است که سپاه پاسداران توانمندی طراحی، هماهنگی، بسیج عمومی، تسلیحاتی، هدایت عملیاتی و فرماندهی خود را آشکار ساخت.

نیروی دریایی سپاه نیز از اسفندماه ۱۳۶۵ تا پایان جنگ نزدیک به یکصد عملیات مقابله به مثل علیه آمریکا انجام داد. نیروی دریایی عراق را متوقف و ناتوان ساخت و توانست با عملیات بازدارنده، مانع از عملیات و تحرک دریایی عراق و آمریکا شود.

چه بسیار گردان‌های مدرنی که در برابر مشتی اندک از نیرو‌های شهادت طلب به گل نشستند و نتوانستند حرکت کنند و چه بسیار لشکر‌های وسیع مکانیزه که در برابر گروه اندکی از انسان‌های شجاع با ایمان معتقد به انقلاب اسلامی، در همان روز‌های نخست نابود شدند و نتوانستند اقدامی‌کنند که قطعا همه این‌ها از برکات اسلام و انقلاب اسلامی و رهبری خردمندانه، ولی فقیه بود.

نقش سپاه در فن‌آوری‌های نظامی و توانمندی‌های دفاعی

سپاه پاسداران با توجه به نیاز گسترده نیروی نظامی به تجهیزات و امکانات بازدارنده دفاعی و ضرورت تنوع و عدم وابستگی این تجهیزات به بیگانگان، اقدام به پژوهش و فن‌آوری در زمینه‌های مختلف تجهیزات موردنیاز نمود و موفق به ابداع و ساخت تسلیحات پیشرفته و دقیق شد. از جمله می‌توان به فن‌آوری موشکی و ساخت موشک شهاب ۳ با برد و دقت بسیار بالا‌اشاره داشت.

تنها برخی از این فن‌آوری‌ها و توانمندی‌های دفاعی را می‌توان به شرح ذیل ارائه نمود:

ساخت ناوچه، ساخت اسکله‌ها و بنادر و سایر سازه‌های دریایی موردنیاز ناوگان دریایی، ساخت و تعمیر شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین تهاجمی و تدافعی، طراحی و ساخت و تولید خودروی نظامی، طراحی و ساخت نمونه بالگرد شاهد، طراحی و ساخت انواع قایق‌های سبک تهاجمی.

طراحی و ساخت موشک‌ها با بُرد کوتاه و متوسط که مهم‌ترین آن موشک شهاب ۳ است که با موفقیت آزمایش شدند، طراحی و ساخت قطعات اصلی بسیاری از بالگرد‌ها از جمله بالگرد‌های هیوز، بالگرد‌های ۲۰۶، ۲۰۹، ۲۱۴، ۲۰۵، طراحی و ساخت دستگاه تله‌متری تست موشک‌ها و قطعات موشکی، طراحی ماسوره‌های مجاورتی توپ‌های ۵۷ مهمات هوشمند. طراحی و ساخت سکو‌های پرتاب موشک، طراحی و ساخت (نرم‌افزار و سخت‌افزار) سیستم‌های هدایت و کنترل انواع موشک.

بازسازی کلی سایت‌های پیشرفته موشکی، طراحی و تولید بلیت کامپوزیت با مواد غیرفلزی برای سبک‌ترشدن و عمر بیشتر پره‌های بالگرد. بازسازی قطعات پیشرفته در صنایع هوایی، تولید قطعه نرم‌افزار IBM که قلب حساس موشک بوده و تمام حرکات موشک توسط آن کنترل و مرحله‌یابی می‌شود، افزایش بُرد و دقت و تحرک‌پذیری سامانه‌های موشکی، انجام پروژه بازسازی تعدادی هواپیمای جنگی سوخوی ۲۵....

ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با گزارشگر ما می‌گوید: «عداوت و دشمنی ترامپ و آمریکا برای امروز نیست و از ۱۳۳۲ شروع شد و همچنان ادامه خواهد داشت.»

وی ادامه می‌دهد: «اقداماتی که آمریکا در مسیر پرورش تروریست‌ها انجام داد با حضور خردمندانه نیرو‌های انقلابی در عراق و سوریه به نیستی و زوال کشانده و داعش به درک واصل شد، بنابراین به منظور انتقام، سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار دادند.»
نانواکناری می‌افزاید: «ما ۱۷ هزار شهید ترور داریم و تروریست‌هایی که ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند، امروز در دامن آمریکا فعالیت می‌کنند و از طرف ایالات متحده در لیست سازمان‌های تروریستی قرار نمی‌گیرند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح می‌کند: «دولت کودک‌کش اسرائیل که خون از پنجه‌هایش می‌چکد تروریست خطاب نمی‌گیرد، اما سپاه مقتدر و انقلابی را تروریست قلمداد می‌کنند در حالی که می‌بینم همین عزیزان سپاه در حال حاضر به سیل‌زده‌ها کمک می‌کنند و در خط مقدم مبارزه با تروریست هستند و شهدایی را در طول انقلاب تقدیم کردند، اما از نگاه ددمنشانه آمریکا تروریسم خطاب می‌شوند.»

وی خاطرنشان می‌کند: «این موضوع نشان از بی‌خردی و زبونی ترامپ دارد، قطعا آتشی را بر افروختند که شعله این آتش دامنشان را خواهد گرفت و دیدیم که امروز، بسیاری از کشور‌ها این اقدام آمریکا را محکوم کردند.»

سپاه و سازندگی کشور

پس از پایان پیروزمندانه دفاع مقدس، رهبر معظم انقلاب اسلامی، سپاه را به شرکت در بازسازی و سازندگی کشور و استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و قراردادن توانمندی‌های مهندسی خود به ملت ایران، فرمان دادند و سپاه در سال ۱۳۶۸ بخشی از منابع و توان سازندگی خود را با عنوان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) وارد عرصه سازندگی کشور کرد.

این مجموعه در راستای سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و رسیدن به اهداف افق ایران ۱۴۰۴ با رویکرد اقتصاد مقاومتی به عنوان یک مجموعه تخصصی تا به حال توانسته است ضمن به‌کارگیری پیمانکاران داخلی و تربیت مدیران در اجرای پروژه‌های ملی در رشته و گرایش‌های مختلف، پروژه‌های عظیمی را در کشور اجرایی کند و به رقیب سرسختی برای پیمانکاران خارجی تبدیل شود.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در طول سه دهه با وجود تحریم‌های ظالمانه، دستاورد‌ها و رکورد‌های بزرگی را در عرصه‌های آبادانی، استقلال، خودکفایی و سرافرازی میهن اسلامی به دست آورد و چندین هزار پروژه مهم و زیربنایی را با به‌کارگیری جدیدترین روش‌ها و استاندارد‌های فنی و اجرایی در سراسر کشور، با موفقیت به اتمام رساند.

«توسعه میادین»، «صنایع پالایشگاهی»، «مخازن ذخیره نفت و گاز»، «خطوط انتقال نفت و گاز»، «صنعت، معدن و صنایع معدنی»، «سد و بند انحراف»، «بنادر و سازه‌های دریایی»، «تونل و سازه‌های زیرزمینی»، «راه و راه آهن»، «کانال و شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی»، «ابنیه و سازه‌های ویژه»، «خطوط انتقال آب»، «فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه محرومیت‌زدایی» و همچنین «انجام پروژه‌های گوناگون کشاورزی»، از جمله پروژه‌های مورد اقدام قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه تا امروز محسوب می‌شوند.

تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح استانی و ملی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

خدمات سپاه در سیل و زلزله اخیر

سپاه همانطور که در امنیت ملی جانانه می‌کوشد در مواقع بحرانی نیز خود را خادم کشور می‌داند، همانطور که در زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب دیدیم این نیرو‌های انقلابی در ساعات اولیه زلزله به سرعت خود را به این مناطق رساندند و با بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مهندسی از قرارگاه خاتم‌الانبیا و یگان مهندسی نیروی زمینی سپاه آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده را در دستور کار خود قرار دادند.

همچنین راه‌اندازی قرارگاه پشتیبانی و امدادرسانی آبی در مناطق سیل‌زده از اقدامات برجسته نیروی دریایی سپاه در یاری رساندن به سیل زدگان بود که این نیرو با به‌کارگیری بیش از ۲۷۰ فروند شناور سبک اقدام به نقل و انتقال و جابه‌جایی مردم کرد و به‌منظور تردد در کانال‌ها و مسیر‌های کم عمق مناطق سیل‌زده ۷۰ فروند قایق جیمینی به این نقاط ارسال شده است.

انجام اقدامات ترابری سنگین تجهیزات در مسیر‌های دریایی، به‌کارگیری بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی اعم از بولدوزر، جرثقیل، بیل مکانیکی، کامیونت و کشنده و نیز استقرار بیمارستان تخصصی نیروی دریایی سپاه با تجهیزات و امکانات کامل در منطقه هویزه، از جمله اقدامات این نیرو در جریان سیل اخیر است.

۴۰۰ نیروی متخصص شناوری، غواص، مکانیک دریایی، آماد، پزشکی و امداد و نجات نیز در مناطق سیل‌زده به ویژه در خوزستان حضور داشته و به ایفای نقش در کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده می‌پردازند.

به گفته سخنگوی سپاه به‌کارگیری پهپاد‌های نیروی هوافضای سپاه به منظور رصد و شناسایی مسیر‌های سیل و تجمع آب در مناطق خطرآفرین و ارائه اطلاعات به صورت دقیق و ۲۴ ساعته به واحد‌های مهندسی و ستاد‌های بحران استان‌ها برای اولین بار در جریان سیل اخیر تجربه‌ای بسیار موفق و راهگشا بود و ۴ فروند بالگرد نیروی هوافضای سپاه نیز با انجام ۱۲۰ سورتی پرواز، امدادرسانی و جابه‌جایی سیل‌زدگان و لوازم و تجهیزات را به انجام رسانده و هواپیما‌های فوق‌سنگین ایلوشین سپاه حداقل در ۸ نوبت، بیش از ۲۰۰ تن کالا‌های موردنیاز سیل‌زدگان را به استان خوزستان منتقل کرده‌اند.

واحد‌های مهندسی نیروی هوافضای سپاه نیز در کمک به ترمیم پل‌ها فعال بوده و ساخت یک پل ارتباطی حیاتی در استان ایلام با تلاش و مجاهدت آنان در کمترین زمان ممکن صورت پذیرفت.

این‌ها گوشه‌ای از خدمات و جان‌فشانی‌های این سازمان خدوم برای کشورمان بود که برای لغو دانشتن اقدام دولت آمریکا کفایت می‌کند.

منبع:کیهان

انتهای پیام/

سبز به رنگ سپاه و رو سیاهی به نام آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار