رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم عنوان کرد؛

وجود۲۰ کارخانه غیرمجاز خوراک دام در قم/تولید دو هزار تن قارچ خوراکی در قم

خرمی گفت:نظارت برکارخانجات خوراک دام از برنامه‌های سازمان بوده و ۲۰ کارخانه غیرمجاز درقم وجود داشته که تحت کنترل قرار ندارند.

   به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛عباس خرمی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم عصر امروز در جلسه سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به تشکیل سازمان نظام‌مهندسی استان قم در سال ۸۰ گفت: دو هزار و ۵۰۰ نفر عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم هستند که ۳۰ درصد آن را خواهران و ۷۰ درصد را برادران تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم با اشاره به صدور مجوز‌های دام، طیور، شیلات و دیگر بخش‌های کشاورزی توسط سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی بیان کرد: یکی از سیاست‌هایی که در مجموعه جهاد کشاورزی دنبال می‌کنیم این بوده که سیستم اتوماتیک رواج پیدا کند که از هزینه‌ها کاسته شود.

خرمی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت نیز از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی بوده است ابراز کرد: کشت متراکم و گلخانه‌ای از سیاست‌هایی بوده که سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی برای آن مجوز صادر می‌کند.

وی با تأکید بر ثبت ۱۹۰ مورد تمدید مجوز دام و موارد دیگر اشاره کرد: ۱۲ مرکز خدمات کشاورزی در استان وجود داشته و کار‌هایی که این مراکز دولتی انجام می‌دهند به‌تدریج به بخش‌های غیردولتی واگذار خواهند شد.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن استفاده بهینه از آب‌وخاک در استان یادآورشد: ۲۰۰ هکتار گلخانه در سطح استان قم وجود داشته که در حال حاضر ۱۲۰ هکتار گلخانه وجود دارد و ۸۰ هکتار دیگر آن نیز در آینده نزدیک اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان تأمین غذای سالم و کاهش مصرف سموم بوده است بیان کرد: نظارت بر کارخانجات خوراک دام از دیگر برنامه‌های این سازمان بوده و ۲۰ کارخانه غیرمجاز در استان وجود داشته که تحت کنترل قرار ندارند.

وی  بیان کرد:قارچ خوراکی در استان دو هزار و۱۲۰ تن تولید می‌شود،همچنین حدود ۴۴ واحد سم فروشی در استان قم وجود دارد.

خرمی با اشاره به مسئله آموزش به عنوان ارکان اصلی عنوان کرد: ظرف چند سال اخیر سه هزار و ۷۰۰ کلاس در ۳۳ عنوان برگزار شده است و آموزش کارورزی برای دانشجویان و دستگاه‌هایی مانند فضای سبز شهرداری در دستور کار قرار گرفته و از کارگر تا کارشناس از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۰ فعالیت ساخت‌وساز روستایی را داشته‌ایم، عنوان کرد: طرح امور اراضی از سال گذشته واگذارشده که ۱۴ شرکت مستقر در بخش‌ها وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه عدم واگذاری کار‌ها و رعایت نکردن قانون هوای پاک نیز از دیگر مشکلات سازمان نظام مهندسی کشاورزی بوده خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی اعضای حقیقی و حقوقی نیز انجام‌شده و در حال حاضر ۳۰۰ مورد کارشناس در سازمان نظام مهندسی کشاورزی در حال فعالیت هستند.

خرمی تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۸۰ نفر عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان هستند که از این تعداد ۳۰۰ مورد به طور رسمی مشغول به‌کار هستند و حدود ۵۰ درصد از آن‌ها نیز بیکار هستند.

انتهای پیام/ح

۲۰ کارخانه غیرمجاز خوراک دام در قم وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.