نجات بیش از ۱۴۰ مهاجر در دریای مدیترانه

کشتی‌های امداد و نجات ایتالیا و مالت روز گذشته موفق شدند بیش از ۱۴۰ مهاجر را که بیشتر از کشور‌های آفریقایی بودند در دریای مدیترانه نجات دهند.

نجات بیش از ۱۴۰ مهاجر در دریای مدیترانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز گذشته (جمعه) در مجموع ۱۴۵ مهاجر در دریای مدیترانه توسط کشتی‌های ایتالیایی و جمهوری مالت نجات یافتند.

بنابر اعلام ارتش مالت، قایق‌های گشتی این کشور جمعه شب ۸۵ مهاجر را در دریای مدیترانه نجات دادند و به سواحل این کشور رساندند. گفته می‌شود این مهاجران اهل شمال و شرق آفریقا هستند. هنگامی که قایق‌های گشتی مالت این مهاجران را پیدا کردند قایق چوبی آن‌ها در حال غرق شدن بود.

نیروی دریایی ایتالیا نیز شب گذشته بیش از ۶۰ مهاجر را از دریای مدیترانه نجات داد و آن‌ها را به این کشور رساند. این درحالی است که سه نفر از مهاجران کشته و ده‌ها تن دیگر پس از غرق شدن قایق مهاجران در تونس گم شدند.

این اتفاق در حالی روی داد که ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا، سیاست «در‌های بسته» را در مسئله مهاجران در پیش گرفته است. پس از آنکه ایتالیا از پذیرفتن کشتی‌های نجات مهاجران سر باز زد، جمهوری مالت پیشتاز تلاش‌های اتحادیه اروپا برای نجات مهاجران در دریای مدیترانه مرکزی شده است. دیمیتریس آرامپولوس، کمیساریایی اتحادیه اروپا در امور مهاجران، هفته گذشته از این جمهوری دیدار و از پاسخ این مجمع‌الجزایر به ورود نامنظم مهاجران در سرتاسر مدیترانه تشکر کرد. او در این دیدار گفت «بدون شک مالت در مقایسه با جمعیت خود با چالش بزرگ مهاجرت روبرو است».

آرامپولوس در ادامه افزود: «به طور کلی، در اتحادیه اروپا، ما به سطح پیش از بحران ورود‌های نامنظم بازگشته ایم، اما در سال ۲۰۱۸ به دلیل عملیات‌های جستجو و نجات در دریای مدیترانه و وضعیت ناپایدار و ناامید کننده در لیبی، ورود مهاجران به مالت افزایش یافته است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار