نکاتی که در هنگام خرید گردنبند باید به آن توجه کنید

قبل از انتخاب و خرید گردنبند طلا، استایل خود و یا فردی که قصد خرید برای او را دارید در نظر بگیرید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گردنبند‌ها اولین چیزی هستند که در میان جواهرات شما خودنمایی می‌کنند. شکل و جنس و تناسب آن‌ها با لباس‌ها و اندام شما تاثیر اساسی روی استایل شما خواهد داشت.

پوشیدن گردنبند و رو‌مانتویی زیبایی ظاهر و لباس ما را بیشتر می‌کند و باعث درخشش هر چه بیشتر ما در مناسبت‌ها و محیط‌های مختلف می‌شود. البته خرید گردنبند مناسب می‌تواند زیبایی‌ها را چند برابر کند.

اندازه‌های استاندارد گردنبند

معمولاَ زنجیر‌هایی از جنس فلز و یا جواهر که همراه با پلاک هستند را گردنبند می‌گویند. این پلاک‌ها می‌توانند از جنس الماس، سنگ‌های قیمتی، فلز و یا مروارید باشند.

نکات مهم در خرید گردنبند

در اینجا نمی‌توانیم از جایگاه ویژه گردنبند طلای ظریف چشم پوشی کنیم. گردنبند‌های ظریف ظرافت و جذابیت بی نظیری به شما می‌بخشند. گردنبند‌های ظریف علاوه بر عیار کم؛ قیمت نسبتا پایینی دارند و از این رو افراد بسیاری تمایل به خرید گردنبند‌های ظریف از خود نشان می‌دهند. البته در بازار طلا و جواهرات انواع متعددی از گردنبند طلا با طول و ضخامت و… وجود دارد که انتخاب را برای دوست داران جواهرات با کمی مشکل رو به رو خواهد کرد.

توجه به سایز در خرید گردنبند

بهتر است اندازه دور گردن خود را بخصوص برای خرید گردنبند‌های کوتاه؛ بدانید. در صورتی که تمایل به خرید گردنبند‌های چوکر دارید؛ زنجیر با ۵ سانتی متر بیشتر از اندازه دور گردن خود گزینه مناسبی است.

زنجیر‌هایی که خیلی کوتاه هستند برای افرادی که گردن بلند و باریک دارند بهترین انتخاب است؛ زیرا به جذابیت و زیبا‌تر دیدن شدن شخص کمک شایانی می‌کند. کسانی که گردن کوتاه دارند با انتخاب زنجیری در حدود ۵۰ الی ۶۰ سانتی متر؛ گردن خود را بلند‌تر نشان می‌دهند. اما افرادی که گردن متوسط دارند در انتخاب هر گونه از زنجیر‌ها می‌توانند آزادانه تصمیم بگیرند.

دقت به نوع و فرم بدن در هنگام خرید گردنبند

افرادی با قد کمتر از ۱۶۵؛ گردنبند با طول ۴۰ الی ۶۰ سانتی متر بهترین گزینه برای آنهاست؛ افرادی با قد متوسط ۱۶۵ الی ۱۷۵ هر سایزی از زنجیر طلا را می‌توانند انتخاب کنند و افرادی با قد بیشتر از ۱۷۵ بهتر است زنجیر بلند انتخاب نکنند. البته علاوه بر اندازه گردن و قد؛ فرم و شکل صورت شما نیز در انتخاب گردنبند موثر هستند.

اگر صورتی گرد دارید از گردنبند‌ها و چوکر‌های بلند استفاده کنید. اگرصورتی بلند دارید؛ زنجیر‌هایی با طول ۴۰ الی ۴۵ سانتی متری را انتخاب کنید. گردنبند‌ها و چوکر‌های کوتاه نیز برای صورت‌های قلبی شکل مناسب ترند. توجه داشته باشید که زنجیر‌های بلند؛ چانه شخص را باریک‌تر و کشیده‌تر نمایش می‌دهند.

اندازه‌های استاندارد گردنبند

به فرم صورت خود توجه کنید

گردنبند آویز بیشتر برای صورت‌های بیضی، گرد یا قلبی مناسب است. به آینه نگاه کنید و ببینید صورت شما به چه شکل است.

اگر صورت شما گرد است، از گردنبند‌های آویز بلند (ترجیحا با آویز سنگین) استفاده کنید. آویز‌های سنگین، زنجیر را به سمت پایین می‌آورند و شکلی شبیه به V ایجاد می‌کنند.

اگر صورتتان خیلی گرد است، از زنجیر‌هایی که کمی کوتاهتر هستند با آویز‌هایی سبک‌تر استفاده کنید. در مورد صورت‌های خیلی گرد باید کاری کنید که شکلی کلی گردنبند آویز گرد بوده و با فرم صورتتان همخوانی داشته باشد.

اگر صورتتان بیضی است، می‌توانید از تمام گردنبند‌های آویز استفاده کنید.

تناسب طول گردنبند با لباس

در این راستا نمی‌توان از هماهنگی طول گردنبند با لباس شما چشم پوشی نمود. گردنبند‌های خیلی کوتاه را با لباس‌های یقه باز ست کنید و در صورتی که لباس شما یقه معمولی دارد بهتر است از گردنبند‌های رایج ۴۵ سانتی متری بهره بگیرید. در انتخاب لباس با گردنبند‌های ۵۰ الی ۶۰ سانتی متری می‌توانید آزادانه عمل کنید.

نکات خرید گردنبند طلا

در صورتی که زیور آلات مختلف مثلا گردنبند طلا با دست ساخته شده باشد به دلیل کار دست بودن محصول ارزش بیشتری دارد و در صورتی که محصول مورد نظر توسط دستگاه و ماشین ساخته شود اجرت و مزد ساخت کمتری دارد.

از دیگر موارد مهمی‌که هنگام خرید گردنبند طلا باید به آن توجه داشته باشید میزان خلوص و عیار طلا می باشد. این کالا به علت پرمصرف بودن باید از طلا با مقاومت بالاتری ساخته شود.

عیار طلای خالص ۲۴ می‌باشد که بسیار نرم بوده و برای ساخت زیورآلات حتما باید با انواع مختلفی از فلزات دیگر ترکیب شود و آلیاژ با درصد خلوص متفاوتی بدست آید تا بوسیله‌ی آن بتوان گردنبند طلا با کیفیت و مقاومت بیشتری ساخت.

شما هنگام خرید گردنبند طلا با انواع مختلفی از آن‌ها رو به رو هستید گزینه‌های بسیار مختلف و متفاوتی که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید.

یکی از مسائل بسیار مهم در خرید گردنبند طلا اندازه و طول آن است. اگر می‌خواهید از لباس‌های یقه بسته استفاده کنید بهتر است گردنبند طلا با طول بیشتر خریداری کنید استفاده از گردنبند‌های بلند روی لباس و ترجیحا روی لباس‌های ساده و تک رنگ زیبایی و جلوه‌ی بیشتری خواهد داشت در صورتی که می‌خواهید فقط از یک گردنبند طلا استفاده کنید می توانید از زنجیر‌های ضخیم‌تر استفاده کنید می‌توانید این زنجیر را با یک آویز نیز تکمیل کنید این آویز می‌تواند خود از طلا ساخته شده باشد و یا بخشی یا همه‌ی آن از سنگ‌های ارزشمند مختلف در رنگ‌های متفاوت ساخته شده باشد.

در هنگام خرید گردنبند طلا باید دقت کنید تا زنجیری که انتخاب می‌کنید توپر یا توخالی است، بعضی از زنجیر‌ها با وجود اینکه ظاهر ضخیمی دارند، ولی از بافت‌های توخالی تشکیل شده اند و در کل زنجیر سبکی هستند. با توجه به نوع استفاده‌ی شما از گردنبند طلا و اینکه این گردنبند را برای استفاده‌ی روز‌مره می‌خواهید و یا فقط استفاده در مهمانی و مراسم خاص نوع انتخاب شما نیز متفاوت خواهد بود.

در صورتی که نمی‌خواهید از یک زنجیر بلند ضخیم استفاده کنید می‌توانید از چند زنجیر باریک و سبک در کنار هم برای کامل کردن لباس و تکمیل ظاهر خود استفاده کنید.

در زمان استفاده از گردنبند ضخیم بهتر است از آویز‌های بزرگ استفاده کنید و به همراه گردنبند طلا نازک می‌توان از آویز‌های ظریف و کوچک‌تر استفاده کرد تا هم تناسب ظاهری حفظ شود و هم ترکیبی زیبا ایجاد گردد.

اندازه‌های استاندارد گردنبند:

برای خانم‌ها ۵ سایز استاندارد گردنبند وجود دارد. هر یک از این اندازه‌ها در یک قسمت خاص از بدن قرار می‌گیرد که مهم‌ترین نوع سایز گردنبند عبارتند از:

گردنبند چوکر: ۴۰ سانتی متر

سایز پرنسس: ۴۵ سانتی متر البته این گردنبند در سایز‌های ۴۳ تا ۴۸ سانتی متر هم وجود دارد. این گردنبند روی استخوان ترقوه قرار می‌گیرد.

سایز نمایشی: ۵۰ سانتی متر است که کمی پایین‌تر از ترقوه قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید گردنبندتان پایین‌تر از سایز متینی قرار بگیرد، از زنجیر‌های ۵۵ یا ۶۰ سانتی متر استفاده کنید.

اُپرا (opera) سایز:

بلندی آن ۲۴ اینچ (۹۶/۶۰ سانتی‌متر) است. این گردنبند در سایز نمایشی است و روی مانتو و لباس قرار می‌گیرد.

راهنمای خرید گردنبند طلا

برای سنجش واقعی یا جعلی بودن طلا می‌توانید قسمتی از آن را روی یک کاشی چینی بکشید در صورتی که طلا اصل باشد یک رد قرمز بر روی چینی باقی می‌ماند، ولی درغیر این صورت ردی مشکی بر روی چینی می‌ماند که نشان دهنده‌ی تقلبی و جعلی بودن آن است.

همچنین می‌توانید تست سنجش طلای واقعی را با آهن ربا نیز انجام دهید طلا هیچ خاصیت مغناطیسی ندارد، با نزدیک کردن یک قطعه آهن ربا به آن در صورتی که قطعه طلای شما به آهن‌ربا جذب شود می توانید متوجه تقلبی بودن آن شوید.

دقت داشته باشید که برای خرید زنجیر طلای ارزان می‌توانید از طلا با خلوص پایین‌تر و یا فلزات مختلف که روکش طلا دارند استفاده کنید و همچنین گردنبند طلا که طراحی ساده‌تری دارد و یا کار دست نیست را می توان به عنوان یک زنجیر طلای ارزان درنظر گرفت.

خوب است قبل از انتخاب و خرید گردنبند طلا، استایل خود و یا فردی که قصد خرید برای او دارید را در نظر بگیرید و با توجه به صحبت‌هایی که از قبل گفته شد انتخاب یک گردنبند طلا مناسب برای خود یا یک پلاک طلا هدیه احتیاج به بررسی‌های گوناگونی دارد. به طور مثال برای افرادی که طرفدار استایل و تیپ ظاهری مدرن و زیبا هستند یک زنجیر نازک و ظریف به همراه یک آویز ساده می‌تواند انتخاب خوبی باشد. برای افراد با روحیه و ظاهر شلوغ گردنبند‌های بلند با آویز‌های کمی بزرگتر انتخاب مناسبی است.

برای افرادی که گردن‌های بلندی دارند استفاده از گردنبند‌هایی که به دور گردن پیچیده می‌شوند و آویزان نیستند نیز یک گزینه‌ی بسیار مناسب به حساب می‌آید. در این حالت به علت کم بودن میزان طلای مصرفی، می‌توان این نوع گردنبند را یک زنجیر طلای ارزان دانست.

دقت داشته باشید برای افراد مختلف با سایز گردن متفاوت باید گردنبندی مناسب اندازه‌ی آن‌ها تهیه کرد اگر شما گردن باریکی دارید و یا گردنی با سایز بزرگتر دارید باید در اندازه و سایز گردنبند طلای انتخاب شده و یا پلاک طلای هدیه دقت کنید. این تفاوت در سایز و اندازه‌ها با توجه به سن و جنسیت افراد نیز متفاوت است.

منبع: زندگی آنلاین

انتهای پیام/

دانستنی‌های مهم برای خرید گردنبند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار