اروپا: آمریکا از افزایش تنش با ایران خودداری کند

پس از پایان نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا با حضور پمپئو، آنان از وزیر خارجه آمریکا خواستند که این کشور از هرگونه افزایش تنش با ایران خودداری کند.

اروپا: آمریکا از افزایش تنش با ایران خودداری کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت وزرای خارجه این اتحادیه از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا خواسته‌اند تا این کشور از هرگونه افزایش تنش با ایران خودداری کند.

موگرینی پس از پایان دیدار وزیران خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری در پاسخ به این سوال که آیا وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتایان اروپایی از آن‌ها خواسته ایران را مجاب کنند با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تماس بگیرد، گفت پمپئو چنین درخواستی مطرح نکرده است.

وی افزود: «نشنیدم در این جلسه چنین درخواستی مطرح شود. اتحادیه اروپا همیشه دیگران را به گفتگو و تعامل دیپلماتیک ترغیب می‌کند. این همیشه تعهد ما بوده؛ رویه‌ای است که از جمله با خود ایران در پیش گرفته‌ایم؛ از هر فرصتی برای گفتگو حمایت می‌کنیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: «مایک پمپئو امروز به صراحت از ما -نه فقط از من بلکه از سایر وزرای اتحادیه اروپا هم- شنید که در شرایط حساس و مهمی قرار داریم و مسئولانه‌ترین رویکردی که باید اتخاذ کرد، خویشتنداری حداکثری و دوری‌گزینی از هر نوع تشدید تنش در زمینه نظامی است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمریکا سر همه رو به باد میده ببین کجا گفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه عجب جناب اروپا هم يک کلام سخن گفت
آخرین اخبار