موگرینی: در تلاش برای عملیاتی کردن کانال مالی ایران-اروپا در هفته‌های آتی هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری مدعی شد تروئیکای اروپایی در تلاش هستند تا سازوکار مالی تهران-بروکسل ظرف چند هفته آینده عملیاتی شود.

موگرینی: در تلاش برای عملیاتی کردن کانال مالی ایران-اروپا در هفته‌های آتی هستیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه در یک نشست خبری مدعی شد سازوکار مالی تهران-بروکسل ظرف چند هفته آینده عملیاتی خواهد شد.

موگرینی در این نشست خبری گفت: انگلیس، فرانسه و آلمان در حال تلاش هستند تا اینستکس (INSTEX) –سازوکار مالی طراحی شده برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران– ظرف چند هفته آتی عملیاتی شود.

موگرینی در حالی برای چندمین بار عملیاتی شدن این سازوکار مالی را «در آینده‌ای نزدیک» وعده می‌دهد که هیچ یک از طرف های اروپایی برجام تاکنون برای اجرای آن و حفظ برجام هیچ اقدام عملی موثری انجام نداده‌اند. 

موگرینی همچنین در پاسخ به خبرنگار وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه «آیا مایک پمپئو (وزیر امور خارجه آمریکا) در دیدار با وزرای خارجه سه کشور اروپایی از آنها خواسته است ایران را برای تماس با دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) متقاعد کنند؟» گفت پمپئو چنین درخواستی را مطرح نکرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین افزود وی و مقامات اروپایی در دیدار با وزیر خارجه آمریکا، تأکید کرده اند در شرایط حساس و مهم، مسئولانه‌ترین رویکرد «خویشتنداری» است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
معلوم میشه اصلا اتمی شدن ایران براشون کوچکترین اهمیتی نداره و الکی شلوغش میکنن فقط میخوان تا میتونن طولش بدن تا کمبود و گرونی صدای مردمو دربیاره
خبر ندارن اگه قرار باشه صدای ما رو در بیارن مام صدای همه رو در میاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
هفته های آتی ؟
آخرین اخبار