نظرسنجی: مردم آمریکا حاضرند به یک کاندید مسلمان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ رای دهند

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا از یک کاندید مسلمان برای انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت می‌کنند.

نظرسنجی: مردم آمریکا حاضرند به یک کاندید مسلمان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ رای دهندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز ویک، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثریت مردم آمریکا حاضرند به یک کاندید مسلمان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ رای دهند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، ۶۶ درصد مردم آمریکا اعلام کرده‌اند در صورتیکه یک مسلمان کاندید انتخابات ریاست جمهوری این کشور شود به او رای خواهند داد. این رقم نسبت به بالاترین نرخ اعتماد به مسلمانان که با ۵۸ درصد به سال ۲۰۱۲ باز می‌گردد، افزایش یافته است.

در همین حال، کمتر از ۴۰ درصد [۳۸ درصد] از جمهوری خواهان گفته‌اند از کاندید مسلمان برای انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت می‌کنند. این رقم در میان دموکرات‌ها و احزاب مستقل به ترتیب ۸۶ و ۷۳ درصد بوده است.

این تحقیقات پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و جمعی از همکاران جمهوری خواه او حملات و انتقادات تندی را علیه نمایندگان زن مسلمان کنگره مطرح کردند. «رشیده طالب» و «ایلهان عمر» هر دو از نمایندگان زن مسلمان کنگره آمریکا هستند که به واسطه انتقاد از سیاست‌های ترامپ، برخورد‌های تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان، حمایت از رژیم صهیونیستی بار‌ها هدف حملات لفظی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار