نیویورک تایمز: متحدان آمریکا مخالف ادعا‌های ترامپ درباره تهدیدآمیز بودن اقدامات ایران هستند

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی نوشت متحدان دولت آمریکا با ادعا‌های رئیس‌جمهور این کشور درباره تهدیدآمیز بودن اقدامات ایران مخالف هستند.

متحدان آمریکا با ادعا‌های ترامپ درباره تهدیدآمیز بودن اقدامات ایران مخالفندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، در حالی که دولت آمریکا به بهانه تهدیدآمیز بودن اقدامات ایران برای نیرو‌ها و منافع خود، به دنبال اعمال سیاست فشار حداکثری علیه تهران است، یک مقام ارشد نظامی انگلیس در جمع خبرنگاران حاضر در پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، اعلام کرد شاهد هیچ افزایش تهدیدی از سوی ایران نیست.

چند ساعت بعد فرماندهی مرکزی آمریکا در اقدامی غیرمعمول به انتقاد از اظهارات این مقام انگلیسی، که معاون فرماندهی ائتلاف به سرکردگی آمریکا در مقابل داعش نیز هست، پرداخت و آن را در تعارض با تهدیدات قابل شناسایی از سوی آژانس‌های اطلاعاتی این و متحدانش در خصوص نیرو‌های مورد حمایت ایران در منطقه دانست.

نیویورک تایمز در این‌باره نوشت: این تعارض آشکار میان دو متحد قدیمی، مشکلی اساسی برای دولت دونالد ترامپ، که به دنبال کسب حمایت متحدان و افکار جهانی علیه ایران است، تلقی می‌شود. طی سال گذشته میلادی، دولت آمریکا بار‌ها مدعی شده که ایران تهدیدی برای منافع این کشور در خاورمیانه است. با این حال این مقام انگلیسی تاکید کرد هیچ افزایش تهدیدی از سوی نیرو‌های تحت حمایت ایران در منطقه مشاهده نمی‌شود.

مقامات نظامی و اطلاعاتی در اروپا و نیز در آمریکا می‌گویند طی سال گذشته بیشترین تحرکات نه از سوی تهران بلکه از واشنگتن نشات گرفته است. جایی که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا ترامپ را به سمت تحت فشار قرار دادن ایران سوق داده است. یک مقام ناشناس آمریکایی، اطلاعاتی را که مدعی افزایش تهدیدات از سوی ایران هستند را ناچیز و فاقد شایستگی برای دنبال کردن موضع بولتون در قبال ایران دانست.

نیویورک تایمز در این گزارش یادآور شد از ماه می‌ سال ۲۰۱۸ آمریکا از توافق مهم هسته‌ای ایران خارج شد و از متحدانش خواست تا میان نفت ایران و تجارت در بازار آمریکا یکی را انتخاب کنند. فشار‌های ضد ایرانی دولت آمریکا به سختی از سوی متحدان این کشور مورد تائید قرار گرفته است، زیرا برای آن‌ها یادآور کمپین مشابه ضد عراق است که بخشی از آن از سوی بولتون به راه افتاد و ادعا‌های واهی را علیه بغداد به بهانه داشتن سلاح‌های کشتار جمعی مطرح کرد. 

نیویورک تایمز یادآور شد تلاش‌های این هفته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای همراه کردن متحدان واشنگتن با موضع این کشور در قبال ایران با شکست همراه بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار