اعتراض قانونگذاران آمریکایی به سکوت اطلاعاتی دولت ترامپ درباره ایران

در پی افزایش تنش‌های میان ایران و آمریکا، قانونگذاران کنگره از امتناع دولت از ارائه اطلاعات در این زمینه انتقاد کردند و خواستار دریافت اطلاعات از سوی واشنگتن شدند.

رویترزبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش تنش‌ها با ایران، قانونگذاران کنگره آمریکا روز سه‌شنبه با اعتراض به دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، اعلام کردند این دولت اطلاعات کافی در این زمینه با آن‌ها به اشتراک نگذاشته است و برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه حتی اعلام کرده‌اند که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارند.

ماه جاری با تلاش آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، رابطه بین دو کشور متشنج‌تر شده است. در این میان قانون‌گذاران آمریکایی از جمله برخی دوستان جمهوری‌خواه ترامپ اعلام کرده‌اند، خواستار اطلاعات محرمانه درباره موضوع ایران و تصمیمات دولت آمریکا هستند. این در حالی است که در دولت‌های پیشین آمریکا، کنگره به طور مرتب از اکثر مسائل امنیت ملی مطلع می‌شد.

برخی از نمایندگان دموکرات اعلام کردند، جلسات عمومی با مقامات ارشد دولت آمریکا نیز مناسب خواهد بود.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم که هیچ یک از ما در این باره اطلاعی نداریم.»  وی همچنین ابراز امیدواری کرد که نمایندگان درباره این شرایط مطلع شوند.

در این میان نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار جلسه اطلاع‌رسانی برای اعضای این مجلس شده است، اما به گفته یکی از مقامات، دولت آمریکا هنوز با این موضوع موافقت نکرده است. مشاوران سنا نیز اعلام کرده‌اند علی‌رغم درخواست‌ها از سوی سناتور‌های دموکرات، هنوز جلسه اطلاع‌رسانی برنامه‌ریزی نشده است.

کاخ سفید هنوز واکنشی به این موضوع نداشته است.

در این میان مشاوران کمیته‌ای اعلام کرده‌اند چند کمیته از کنگره - از جمله کمیته اطلاعاتی مجلس سنا و مجلس نمایندگان و کمیته خدمات نظامی مجلس سنا- اعلام کرده‌اند، جلسات اطلاع‌رسانی را برای اعضا و کارکنان برای اواخر این هفته برنامه‌ریزی کرده و یا تاکنون یک جلسه برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار