تاکید امیرآبادی بر تسریع روند درمان آسیب دیدگان چشمی

نماینده مردم قم در مجلس بر تسریع و پیگیری جدی‌تر روند درمان بیماران آسیب دیده در یکی از مراکز چشم پزشکی خصوصی قم تاکید کرد.

تاکید امیرآبادی بر تسریع روند درمان بیماران آسیب دیده چشمیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛امیرآبادی یکی از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شب گذشته به عیادت دو نفر از نه بیماری رفتند که اواخر فروردین ماه در یکی از مراکز چشم پزشکی خصوصی قم عمل جراحی و دچار آسیب چشمی شدند و در جریان پیگیری درمان آن‌ها قرار گرفتند.

 ایرانی خواه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از نه نفری که دچار آسیب شدند ۶ نفر ایرانی و سه نفر تبعه عراقی اند و بر اساس آخرین اطلاعات دو نفر از این نه نفر تقریبا به طور قطع بینایی یک چشم شان را از دست داده اند و یک نفر هم احتمال برگشت بینایی اش ضعیف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بقیه این افراد وضع بینایی شان بدنیست و احتمال اینکه دچار نابینایی شوند بسیار ضعیف است.

وی گفت: مقرر شد از این پس روند درمان به شکل منسجم‌تر و با نظارت مستقیم دانشگاه علوم پزشکی و مامور شدن یک نفر از معاونت درمان دانشگاه پیگیری و روزانه گزارش آن به دانشگاه و نمایندگان مجلس ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درباره‌ی پیگیری قضایی و نظام پزشکی این موضوع هم گفت: مراحل اولیه کیفر خواست انجام شده و برای تسریع در صدور رای پیگیری می‌شود.

ایرانی خواه با اشاره به ابلاغ دستور تعطیلی اتاق عمل و جراحی چشم در این مرکز چشم پزشکی از همان روز‌های اول این واقعه گفت: تا زمان صدور رای نهایی و تعیین تکلیف، عمل جراحی در این مرکز مسلما تعلیق است.

 امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس هم با ابراز تاسف از این واقعه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تا کنون این موضوع را عادی پیگیری می‌کردند و خیلی جدی نگرفتند و انتظار این بود که به طور فوق العاده آن را پیگیری کنند.

وی گفت: مقرر شد از امشب این موضوع جدی‌تر پیگیری شود و قول دادند در جلسه فوق العاده شنبه آینده نظام پزشکی رای لازم صادر شود.

 امیرآبادی افزود: دادستانی قم هم بر رسیدگی فوری و فوق العاده به این پرونده تاکید کرد و گفت: این مرکز چشم پزشکی باید پاسخگوی این گونه مسائل در قم باشد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت یکی از مباحث مهم در قم است و تعدادی از آسیب دیدگان این واقعه، اتباع عراقی اند گفت: این موضوع تاثیر منفی در این امر خواهد داشت که بسیار مهم است و دانشگاه علوم پزشکی مکلف است به عنوان مدعی العموم در این موضوع ورود کند و نگذارد این اتفاق بیفتد.

 امیرآبادی گفت: تا حصول نتیجه‌ی این پرونده، آن را به جد پیگیری خواهد کرد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم مسئول هماهنگی و نظارت بر درمان این بیماران است و این مرکز چشم پزشکی وظیفه دارد پشتیبانی مالی برای درمان آن‌ها را انجام دهد.

 امیرآبادی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر ادامه روند درمان این افراد را به عهده خواهد داشت و گزارش آن را برای مسئولان استان و نمایندگان مجلس ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/ش

آخرین وضعیت درمان آسیب دیدگان چشمی در قم

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.