آیا این نقطه از زمین به جهنم راه دارد؟ + تصاویر

شاید تا به حال نام منطقه‌ای به نام درب جهنم را شنیده باشید، نامی که برای توصیف منطقه‌ای خاص و عجیب در روسیه به کار می‌رود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زمین هر روز با ویژگی‌هایی جدید انسان‌ها را شگفت زده می‌کند، گاهی این شگفتی‌ها در قالب سیل و زلزله خود را نشان می‌دهند و گاهی در قالب رخداد‌های طبیعی و ماجرای درب جهنم نیز یکی از جالب‌ترین و البته عجیب‌ترین رخداد‌های طبیعی جهان است.

آیا این نقطه از زمین به جهنم راه دارد؟ + تصاویر


بیشتربخوانید: شهری که روزگاری جولانگاه وحشتناک‌ترین هیولاهای فرازمینی بود +فیلم


اما ماجرا چیست؟ در سال ۱۹۷۱، یک تیم از مهندسین شوروی سابق که به دنبال گسترش گاز بودند ناگهان در حین حفاری با پدیده‌ای عجیب رو به رو شدند. پدیده‌ای که ناشی از هجوم گاز متان سمی بود. درواقع آنان پس از حفاری با منبعی عظیم از گاز طبیعی رو به رو شدند که به شکل بی دلیل در حال سوختن بود و دمایی خیره کننده ایجاد کرده بود.

دهانه گازی دروواس، که به نام "درب جهنم" یا "دروازه‌های جهنم" شناخته می‌شود، یک میدان گاز طبیعی در نزدیکی روستای دروز، ترکمنستان است و در بدو حفاری، مهندسان اعتقاد داشتند این دروازه به میادین نفتی می‌رسد. حتی در روز‌های اولیه حفاری، عمل حفاری با هدف رسیدن به نفت انجام شد، اما در نهایت، شدت گاز سمی و متانی که از حفره حفاری شده به بیرون متصاعد شد، نشان داد که خبری از نفت نیست و ماجرا چیز دیگری است.

در خصوص این منطقه شایعات متعددی وجود دارد. برای مثال مردم محلی می‌گویند از این دهانه آتش زا صدای ناله مردگان را می‌شنوند و عده‌ای دیگر نیز می‌گویند این درب جهنم در عمق ۱۴ کیلومتری به منطقه‌ای خالی و پوچ می‌رسد که می‌تواند لانه ارواح باشد.

وجود یکی از گرم‌ترین نقاط زمین در یکی از سردترین نقاط زمین (روسیه) باعث شده تصاویری عجیب و منحصر به فرد در منطقه رخ دهد و مردم محلی بگویند این منطقه یکی از درب‌هایی است که انسان را به جهنم می‌رساند.

آیا این نقطه از زمین به جهنم راه دارد؟ + تصاویر


آیا این نقطه از زمین به جهنم راه دارد؟ + تصاویر


آیا این نقطه از زمین به جهنم راه دارد؟ + تصاویر

منبع: انتخاب 

انتهای پیام/

همه چیز درباره درب جهنم / گرم‌ترین نقطه زمین در سردترین نقطه زمین!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۲۳:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
این خود نمونه واقعی از جهنم است .
آخرین اخبار