درخواست نمایندگان کنگره آمریکا از ترکیه برای انصراف از خرید سامانه اس۴۰۰

نمایندگاه کنگره آمریکا از ترکیه خواستند از خرید سامانه ضد موشکی اس۴۰۰ روسیه صرف نظر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا از ترکیه خواستند از خرید سامانه ضد موشکی اس۴۰۰ روسیه صرف نظر روسیه کند. 

پس از آنکه روز گذشته کمیسیون تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا لایحه منع استفاده از بودجه‌های فدرال برای ارسال جنگنده‌های اف۳۵ به ترکیه را ارایه کرد، شب گذشته نیز طرح ارایه شده به کمیسیون امور خارجه مجلس این کشور به صورت موضوع روز رسانه‌های ترکیه درآمد.

بر اساس این طرح که در ابتدای آن به روابط دیرینه دو متفق اشاره شده از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه خواسته شده است از برقراری همکاری‌های نظامی با روسیه که می‌تواند در روابط ترکیه و آمریکا و همچنین نقش ترکیه در ناتو تاثیر بگذارد، اجتناب و قرارداد خرید سامانه‌های ضدموشکی اس۴۰۰ را از این کشور لغو کند.

الیوت انگل، رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا ضمن ابراز نگرانی از مواضع اردوغان که ترکیه را به مسیری متفاوت از مسیر ناتو سوق می‌دهد، گفت: صمیمیت اردوغان با پوتین قابل قبول نیست، بی شک کنگره آمریکا نیز در برابر خرید سامانه‌های اس۴۰۰ از روسیه سکوت نخواهد کرد. این لایحه به اردوغان نشان خواهد داد که ادامه این مواضع نتایجی جدی برای ترکیه در پی خواهد داشت.

مایکل مک کوئال، نماینده با سابقه جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان نیز با بیان اینکه ترکیه مجبور به انتخاب است، گفت: در صورتیکه آنکارا سامانه‌های اس۴۰۰ را خریداری کند آمریکا بی درنگ باید تحریم علیه ترکیه را آغاز و در مرحله اول این کشور را از برنامه جنگنده‌های اف۳۵ خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار