قدم زدن روی مخ دیگران/ رایج‌ترین رفتار‌هایی که نباید در پیاده‌رو‌ها شاهدشان باشیم

در این مطلب به مرور برخی از رو مخ‏ترین رفتار‌ها در پیاده ‏رو‌ها پرداخته شده است.

قدم زدن روی مخ دیگران/ رایج‌ترین رفتار‌هایی که نباید در پیاده‌رو‌ها شاهدشان باشیمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هرچقدر از نظر پزشکی به پیاده‌روی توصیه شده و مزایای آن برای سلامتی در تحقیقات متعدد ثابت شده است، اما بعضی افراد هستند که باعث می‌شوند تا آدم عطای این ماجرا را به لقایش ببخشد! لطفا بیایید و این بار قبل از خواندن ادامه این مطلب، کمی از تخیل‌تان کمک بگیرید یا اگر همین حالا در خیابان و مسیر رفت و آمد مردم نشسته‌اید، نگاهی به اطراف‌تان بیندازید.

احتمالا آدم‎هایی را می‌بینید که سردر گریبان و گوشی، تند و سریع از کنار یکدیگر می‌گذرند، سبقت می‌گیرند و اگر کسی در مسیرشان باشد تنه‌ای هم می‌زنند تا ریتمشان کند نشود. به احتمال زیاد، کمی آن طرف‌تر آدم‎های مسخ شده پشت ویترین مغازه‏ها را می‌بینید که مانع هرگونه رفت و آمدند یا یک چند دوست را که وسط پیاده‌رو ایستاده‌اند و بلند بلند می‌خندند و مانند سرعت‌گیر عمل می‌کنند! در این بین، وای از آن لحظه‏‌هایی که نخواهید ببینید یعنی سرتان را پایین می‏اندازید و بله (!)، شاهکار‌هایی دیگر زینت‏ بخش کف خیابان‎ها شده‌اند. پرونده امروز به مرور برخی از رو مخ‏ترین رفتار‌ها در پیاده ‏رو‌ها می‌پردازد.

چی شد چی شد؟ من نفهمیدم!

اگر دنبال تفریحات سالم و مودبانه می‌گردید، سرک کشیدن در همه کار‌هایی که در خیابان‌ها رخ می‌دهد، پیشنهاد ویژه ماست. برای لذت بیشتر در واکنش به حوادث، بایستید و با کنجکاوی‎هایتان مانع عبور و مرور بقیه شوید. به هر حال خیلی مهم است که شما بدانید علت دعوای آن دو نفری که گوشه خیابان یقه به یقه شده‎اند، چیست؟ البته که نباید برای جدا کردن‌شان جلو بروید و فقط از دور داد بزنید که مشت اول، ۱۰ هزار تومان!

بلندتر و بلند ترصحبت کن

خیابان محل مناسبی برای صحبت کردن با تلفن همراه‌تان است! شما را نمی‌دانم، ولی برای من واقعا مهم است که بدانم شما با خاله، عمه یا دایی عزیزتر از جان‌تان پشت خط تلفن چه‎‏ها می‎‏گویید و چه‎ها می‎شنوید. پس تا می‎توانید هنگام عبورومرور از پیاده‎رو‌ها بلند بلند و فریادزنان صحبت کنید. برای آن که دیگران بهتر در جریان جزئیات باشند تلفن تان را هم روی اسپیکر بزنید.

از تعارف کردن در خیابان غافل نشوید!

اگر می‌خواهید خیلی مودب و موجه به‌نظر برسید، خیابان می‌تواند عرصه هنرنمایی بزرگ شما باشد! مهم‌تر این است با اندکی موقعیت‌شناسی، شلوغ‏ترین قسمت خیابان را انتخاب کنید و درست در لحظه‌ای که همه منتظر رد شدن شما هستند، با فرد کناری‏تان بنای تعارف کردن را بگذارید و در مقابل اعتراض دیگران هم بگویید که ادب، مهم‌تر از کمی علاف شدن شماست و تمام!

مدیون شکم‎تان نشوید!

چه جایی بهتر از پیاده‎‌رو برای غذا خوردن؟ اصلا مگر مهم است که مردم و کودکان چشم‏‎شان به خوراکی هوس‎انگیز دست ما باشد؟ مهم این است که خدایی ناکرده خودمان را مدیون شکم عزیزمان بکنیم! بنابراین بدون توجه به سن و سال‌تان، وسط پیاده رو بستنی قیفی با چیپس یا پیتزا بخورید و به نگاه‌های دیگران هم توجه نکنید. رعایت نکاتی که در این پرونده گفتیم در تمام سال مهم است، اما اگر به دلایلی مثل بیماری و ... قادر به گرفتن روزه نیستید نخوردن غذا و نوشیدنی در خیابان و نکشیدن سیگار در ماه مبارک رمضان اهمیت دو چندانی می‌یابد.

فقط دسته‎جمعی پیاده‌روی کنید!

اگر می‌خواهید از دیدن فروشگاه‌های مختلف حظ بصری فراوان ببرید، در گروه‌های چند نفره پیاده‌روی کنید و عرض پیاده‏‎رو را قُرق کنید و اجازه ندهید دیگران به‎راحتی از پیاده‏رو عبور کنند. برای بیشتر حال دادن به عابران هم می‎توانید هرچند دقیقه یک بار بایستید و از گفته‏های خنده‏دار دوستانتان ریسه بروید! البته این که پشت ویترین هر مغازه هم به تماشا بایستید، می‎تواند همان‎قدر تاثیرگذار باشد که نباید بی توجه از کنارش عبور کنید.

مطابق سلیقه ما باشید!

تا می‌توانید به ظاهر و هیکل دیگران توجه کنید. خیلی بی‌ادبانه است که هیکل مردم مطابق سلیقه ما نیست. بهتر است به‎محض مشاهده کسی که انتخاب رنگ لباس‏‎هایش را دوست نداریم یا کمی چاق یا لاغر به نظر می‌رسد یا چشم‌هایش ضعیف است یا ...، با نگاه‎هایمان درسته قورتش بدهیم! به هر حال باید بفهمد که نباید این شکلی باشد!

فرزندتان را وسط خیابان تربیت کنید!

خیابان و مکان‌های عمومی محل مناسبی برای تربیت فرزندتان است! نمی‏دانید چه کیفی دارد که ببینیم مادری با فرزندش تند صحبت می‏کند و از الفاظ شیرین فحش‌گونه برای صدا کردن او بهره می‏‎گیرد یا پدری بی‏اعصاب گوش پسر پنج ساله‏اش را می‌پیچاند! اصلا یک طور‌هایی این نوع تربیت نه تنها در بچه که در «ما» به عنوان شاهد ماجرا هم به‎ خوبی درونی می‏شود پس هر روز تکرارش کنید!

موتور سوار‌ها در پیاده‌رو کورس بگذارند!

موتورسوار‌های گرامی بدانید و آگاه باشید هنگامی‎که خیابان‌ها شلوغ و در ازدحام ماشین‏ها غیرقابل عبور هستند، پیاده‎رو‌ها محل مناسبی برای موتورسواری‎اند. اصلا هم برایتان مهم نباشد که آدم‏‎ها در حال عبور و مرور هستند، به هر حال موتور است دیگر، عابر پیاده باید حواسش باشد که به شما برخورد نکند. اصلا نظرتان درباره کورس گذاشتن در پیاده‌رو‌ها چیست؟!

ممنون که سیگار می‌کشید!

تا می‌توانید سیگار بکشید، چه چیزی باکلاس‌تر از سیگار کشیدن در خیابان؟ مدیون هستید اگر فکر کنید ما بدمان می‌آید پشت سر یک دودکش سیار راه برویم. پس تا می‎توانید هنگام پیاده‎روی و قدم زدن سیگار پشت سیگار روشن کنید تا بدبخت‏های پشت سرتان با موفقیت خفه شوند!

تنه بزن و رد شو!

هیچ‌گاه در سمت راست خود راه نروید! خداوکیلی چه چیزی باحال‎تر از این‎که هنگام قدم زدن در خیابان، دوست عزیزی از روبه‏رو بیاید و خیلی شیک و مجلسی با تمام قوا به ما تنه بزند و به سمت دیگر خیابان پرتمان کند؟! پس ما را از این اتفاق هیجان انگیز و مثبت، محروم نکنید!

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ارتمیس
۲۲:۵۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
خوب