خرما ارده؛ دوپینگ روزه داران + دستور تهیه

در این مطلب دستورالعمل تهیه خرما ارده که مخصوص افطار می‌باشد را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خرما عضو جدانشدنی سفره‌های سحری و افطار ماه رمضان است. حالا ما بسیار راحت و بی‌دردسر می‌توانیم این پای ثابت سفره‌هایمان را خوشمزه‌تر، مقوی‌تر و پرانرژی‌تر کنیم تا هم تنوع و هم مغذی‌تر باشد، فقط کافیست ادامه‌ این مطلب را دنبال کنید.

خرما ارده؛ دوپینگ روزه داران + دستور تهیه

مواد لازم:

خرما – ۲۰ عدد
ارده – ۸ قاشق غذاخوری
کنجد – به میزان لازم

طرز تهیه:

هسته و پوست خرما را جدا کنید تا ارده به خوبی جذب خرما‌ها شود. مقداری از خرما را داخل ظرف مد نظر بچینید و روی آن مقداری ارده بریزید و روی خرما‌ها به هر مقداری که دوست دارید، کنجد بپاشید. لایه دوم را بچینید. مثل لایه اول روی آن را ارده و کنجد بریزید. به همین راحتی خرما ارده شما آماده می‌شود. در ماه رمضان خرما جزو جدایی ناپذیر سفره‌های افطار و سحری است. برای این که هر روز خرمای ساده سر سفره نگذارید، می‌توانید آن را با کمی ارده مغذی‌تر و خوشمزه‌تر کنید. این خوراکی بسیار مقوی است به طوری که آن را برای روز‌های سرد زمستان توصیه می‌کنند، اما شما می‌توانید برای روز‌های ماه رمضان هم آن را تهیه کنید.

خواص:

ارده و خرما طبع بسیار گرمی دارند. از این رو، ترکیب این دو ماده بهترین خوراک برای افراد دارای مزاج بلغمی است تا باعث تعدیل مزاج آن‌ها شود. کلسیم وفسفر موجود در این مواد غذایی برای تقویت استخوان ها، بهبود عملکرد مغز، تقویت اعصاب وپیشگیری از کم خونی مناسب است.

موارد احتیاطی و منع مصرف:

مخلوط ارده و خرما گرم است بنابراین مصرف زیاد آن به افراد گرم مزاج توصیه نمی‌شود. ارده و خرما باعث بروز چاقی، اضافه وزن، غلیظ شدن صفرا و جوش ناشی از گرمی در افراد مستعد چاقی خواهد شد. افراد مبتلا به دیابت با وجود قند طبیعی این ماده، درمصرف آن زیاده روی نکنند.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

آموزش تهیه خرما ارده مخصوص افطار

برچسب ها: تغذیه ، آشپزی ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.