آسیب سیل به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در اهواز

فرماندار اهواز از آسیب دیدن ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری در سیل اخیر خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز در جلسه بررسی آخرین وضعیت شهرستان‌های سیل زده خوزستان که امروز ۲۹ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، گفت: کلانشهر اهواز با توجه به وسعتی که در حوزه روستایی و شهری دارد، در سیلابی که اتفاق افتاد، بیش‌ترین آسیب‌ها را در زیرساخت به خود دید.

وی با بیان اینکه در شهر و روستا‌های شهرستان اهواز حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی دچار آسیب شده‌اند، گفت: برآورد اولیه در بحث خسارت‌های سیلاب به بخش شهری و روستایی اهواز حدود ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اظهار داشت: بیش‌ترین آسیب‌ها و خسارت‌ها مربوط به حوزه زیرساخت‌های شهری و به ویژه بحث فاضلاب شهرستان اهواز است. همچنین زیرساخت‌های ارتباطی مربوط به بخش روستایی نیز دچار آسیب شده‌اند.

فرماندار اهواز افزود: علیرغم تلاش‌های بسیاری که انجام گرفت، اما با توجه به درگیری که با سیلاب داشتیم، تعدادی از روستا‌ها به زیر آب رفتند و آسیب‌هایی به بخش مسکونی و زیرساخت‌های روستایی وارد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شهر و روستا‌های شهرستان اهواز حدود ۲۴۰۰ واحد مسکونی دچار آسیب شده‌اند. در این زمینه در بخش شهری ۸۰۰ واحد و در بخش روستایی حدود ۱۶۰۰ واحد آسیب دیدند.

جمال عالمی نیسی اذعان داشت: از این تعداد واحد مسکونی آسیب دیده حدود ۳۷۰ واحد در بخش روستایی و همچنین ۳۰ واحد نیز در بخش شهری احداثی است و باید نسبت به ساخت آن‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه کار بازسازی در اهواز آغاز شده است، گفت: باقی واحد‌ها تعمیراتی هستند و باید نسبت به بازسازی آن‌ها اقدام شود.

عالمی نیستی اظهار کرد: امیدواریم دولت در بحث بازسازی زیرساخت‌ها تعجیل کند، زیرا بسیاری از مردم با مشکلاتی مواجه هستند که باید نسبت به حل آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/گ

سیل به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در اهواز خسارت زد

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.