رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد؛

تدوین گزارشی از نیازهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ آمار اشتغال فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای امید بخش است

حجت الاسلام رستمی گفت: آمار خروجی و فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، امید بخش است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای معرفی و تببین سیاست‌های راهبردی دانشگاه فنی و حرفه ای، ارائه‌ فعالیت‌ها و شناسایی هر چه بیشتر این مرکز علمی و مهارتی به حضور مقام معظم رهبری (دامه برکاته)، ظهر امروز یک شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه شاهد برگزاری نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، معاونین و مدیران کل حوزه ستادی، روسای دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان تهران، جمعی از اساتید گروه معارف و مسوولین انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی در سال جلسات دانشکده فنی و حرفه‌ای دکترشریعتی تهران برگزار شد.

آمار خروجی و فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، امید بخش است

بنابراین گزارش در این دیدار رستمی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه آمار خروجی و فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، امید بخش است، اظهار کرد: اگرچه دانشگاه فنی و حرفه‌ای چند سالی است زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته و از نظر بودجه‌ای مشکلاتی دارد، اما در عمل خروجی‌های این دانشگاه که همان فارغ التحصیلان هستند در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها وضعیت بهتری از نظر اشتغال و کارافرینی در جامعه دارند.

وی یکی از رویکرد‌های جدی پیش رو را منتقل کردن بحث مهارت عنوان کرد و افزود: یک واقعیت که نباید مورد غفلت واقع شود، این است که جز آموخته‌های فنی و مهارتی، دانشجویان به مهارت‌های دیگری نیز نیاز دارند و دانشگاه محیط تربیت دانشجو و آموزش مهارت است و اینجاست که سوالی مطرح می‌شود دانشجو را چه کسی باید برای زندگی آماده نماید. اگر نظام آموزشی خودش را متولی تربیت نبیند، سرمایه سوزی انجام می‌شود و زمانی می‌شود که با نسل بی توجه به ارزش‌ها مواجه می‌شویم.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: البته آنچه که در صحنه عمل می‌بینیم موفقیت‌های فراوانی است، اما در صحنه مدیریت سرمایه، با غفلت‌های زیادی روبرو هستیم. چرا که در حوادث مختلف کشور شاهد حضور جوانان دانشجو و جهادگران خودجوش هستیم که پا به پای دولت خود را برای کمک و امدادرسانی می‌رسانند و این بسیار ارزشمند و خود نوعی مهارت است.

تلاش نظام سلطه برای برای زمین زدن نظام اسلامی کشور ایران

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با عنوان این مطلب که نظام سلطه برای زمین زدن نظام اسلامی کشور ایران، برنامه ریزی و تلاش می‌کند، تاکید کرد: نظام اسلامی ایران، چون از نظر هویتی با هویت غرب که غیر توحیدی است در تعارض است، انواع سختی‌ها بر آن تحمیل می‌شود و از آن طرف ۴۰ سال است که این نظام مقاومت کرده و مقتدر ایستاده است تا جایی که پرشتاب‌ترین رشد علمی و دقیق‌ترین فناوری‌های روز را با تمام محدودیت‌ها و دشمنی‌ها داشته است.

وی بیان کرد: از مزیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای این می‌باشد که دانشجویان مهارت را همراه با دانش فرا می‌گیرند و امید به آینده دارند چرا که به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند. همچنین غیر مختلط بودن مراکز آموزشی این دانشگاه، هزینه مدیریت را آسان‌تر کرده و دانشجویان، آرامش بیشتر و بهتری برای کسب علم و دانش را دارند.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: در این فضای دانشگاهی که با شبهات و تخریب اعتقادات در فضای مجازی روبرو هستیم، آخرین سنگر و اولین سنگر، اساتید معارف هستند و در این راستا ایده‌های شما چراغ راه ما خواهد بود؛ و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، کار بدون علم کم اثر است، ولی علم بدون کار بی اثر است و امیدوارم بتوانیم در راستای کسب علم همراه با مهارت و معرفت قدم برداریم.

در پایان سخنان وی بنا شد گزارش کاملی از ظرفیت ها، چشم انداز‌ها و نیاز‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای تدوین شود و با یک کارشناسی دقیق و واقعی، به مقام معظم رهبری ارائه شود تا فرصتی برای ارتباط و دیدار مقام معظم رهبری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای فراهم شود.

شایان ذکر است در این نشست جمعی از اساتید گروه معارف و نمایندگان دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی، دیدگاه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و حجت الاسلام جناب آقای دکتر مصطفی رستمی پس از زیارت شهدای گمنام مدفون در دانشکده دکتر شریعتی، از کارگاه‌ها و فضا‌های آموزشی دانشکده بازدید کرده و از نزدیک با فعالیت‌ها و اقدامات این دانشگاه آشنا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار