رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد؛

غفلت شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسائل روز/ نشاط در مدارس به‌درستی تعریف نشده است

حجت الاسلام رستمی گفت: نشاط در آموزش و پرورش تبدیل به موضوعی شده که افراد کم وزن درباره آن اظهار نظر می‌کنند.

الگو‌های اشتباه در مدارس از غفلت شورای عالی حکایت دارد/ تعریف نامناسب از نشاط، افراد نابهنجار را الگوی دانش آموزان کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اظهار کرد: اگر به سابقه نظام تعلیم و تربیت توجه کنید توجه به چگونگی تاسیس دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب تربیت نیروی متخصص هدف اصلی ایجاد دانشگاه بود، زیرا دانشگاه بر اساس مبانی و تفکر غرب تشکیل شد.

خدمات دانشگاه نباید ما را از تغییرات آن غافل کند

حجت الاسلام رستمی گفت: هنوز بر سر سفره خدمات دانشگاه هستیم و البته خدمات دانشگاه ما را نباید از تغییرات آن غافل کند با دانشگاهی مواجه بودیم که نه به سرمایه و ثروت توجهی داشت نه به چالش‌ها نگاه می‌کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: هنوز هم با این مشکلات مواجه هستیم و فایده دانشگاه حل مسائل کشور است.

وی با اشاره به مشکلات کشور و دانشگاه‌ها بیان کرد: مشکلات بسیاری در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که تمام آن‌ها به کمک رئیس دانشگاه و استاد حل نمی‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دنبال بازگشت انسان به خود بود اما متاسفانه گاهی اوقات ورود ناقص و ضعیفی به دانشگاه داشتیم.

حجت الاسلام رستمی درباره وظایف دانشگاه بیان کرد: تربیت نیروی متخصص انقلاب و حل مشکلات کشور از جمله وظایفی مهم که دانشگاه‌ها در کنار تولید علم دنبال می‌کنند.

وی افزود: می‌توان دانشگاه را به سمت قله‌های کرامت هدایت کرد و اساتید سوزن بانان قطار علمی و پیشرفت هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:  شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل اهمیت مسائل علمی و فرهنگی به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی باید معقوله دانش و فرهنگ در نظام اسلامی را دنبال کند و توجه به دانش و فرهنگ از انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی یک حزب هم مهمتر است.

وی تصریح کرد: نشاط در آموزش و پرورش تبدیل به موضوعی شده که افراد کم وزن درباره آن اظهار نظر می کنند، حضرت آقا به اهمیت مسئله نشاط اشاره کردند، اما وقتی نشاط به درستی تعریف نشود افرادی ناهنجار تبدیل به الگوی دانش آموزان می‌شوند.

معرفی نشاط توسط افراد غلط اشتباه است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: همانقدر که معرفی دارو توسط یک بازیگر اشتباه است، معرفی نشاط توسط افراد غلط هم اشتباه خواهد بود و تمام این موضوعات به دلیل غفلت شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسائل روز کشور و موضوعات فرهنگی است.

حجت الاسلام رستمی درباره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: مقابله با جریان انحرافی، کمک و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی وظیفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است.

دانشگاه آزاد سومین دانشگاه پر جمعیت جهان است

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اظهار کرد: در قرن بیستم رشد علم و فناوری تا جایی پیش رفت که برکات علم جبران عقب ماندگی خود را کرد.

وی ادامه داد: علم امکان ساخت و ابراز کشتار جمعی را فراهم کرد و آسیبی که علم به همگان وارد کرده بسیار زیاد است.

شریفانی با اشاره به دانشگاه آزاد اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه آزاد به عنوان سومین دانشگاه بزرگ جهان از لحاظ جمعیت و حضور بیش از پنج میلیون دانشجو در آن نشانه خوبی است.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه آزاد در حوزه قرآن هم نقش پر رنگی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار