رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

باید فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان را توسعه دهیم/ کاهش هزینه عتبات در دستور کار است

حجت‌الاسلام رستمی گفت: هزینه عتبات دانشجویان برای دانشجو‌ها اندک نیست و علی رغم تلاش‌ها در نهاد باید این هزینه را کم کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور به عنوان رئیس عتبات دانشگاهیان که در ساختمان نهاد رهبری برگزار شد، اظهار کرد: انسان باید بتواند از تمام نعمت‌هایی که خداوند عطا کرده بهره ببرد؛ ممکن است ماه رمضان به ما برسد، اما آن را قدر ندانیم و ماه را سالم به خدا پس ندهیم، ان شالله بتوانیم با سربلندی ماه خدا را پشت سر بگذاریم.

رستمی ادامه داد: جلسه با ارزش و گرانقدری است و برای تشکر از شخصیت ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا فقیهی برگزار شده است؛ حاج آقا فقیهی از پیشکسوتان در دانشگاه‌ها هستند،  زحمت‌های زیادی کشیده‌اند و ورودی‌های جدیدی به سیستم اضافه کرده‌اند و برکات زیادی داشته‌اند.

باید از مرکز فرهنگی حمایت کرد

وی بیان کرد: حاج آقا فقیهی از مراکز فرهنگی و مراکز پرسش و پاسخ‌ها حمایت کرده‌اند و برکات زیادی برای انقلاب اسلامی داشته است؛در بحش محتوا، ساختار و ارتباطات کار‌هایی به برکت حضور وی کارهایی انجام شده که به رشد انجامیده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: موضوع ساماندهی روحانیان در دانشگاه‌ها، تعریف فضای فرهنگی و جزو کار‌های مهم حاج آقا فقیهی بوده است؛ طبیعتا انتظاراتی در دوره جدید ریاست خواهیم داشت؛ نگاه تحولی به طرح‌ها همراه با تغییرات و سرعت در انجام کارها داریم، دانشگاه‌ها عمده‌ترین مرکز ارتباط با فضای نرم است و تفکر مثبت و منفی از دانشگاهیان آغاز می‌شود.

رستمی تشریح کرد: در سال جدید باید خود را متناسب با تغییرات محیط حرکت دهیم و قابل انعطاف‌تر از گذشته باشیم؛ در بحث ساختار نهاد شایعاتی پخش می‌شود و آنچه واقعیت داشت این است که فکر‌ها و اندیشه‌ها کنار هم باشند و مجموعه نهاد در فضای جوان متناسب با محیط همراه باشد.

نهاد باید متناسب با فضای جامعه حرکت کند

وی ادامه داد: بسیاری از تحولات فکری در بحث سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به فضای مجازی منتقل شده است؛ نهاد با توجه به محیط حساس پیش رو خود را آماده کرده است و باید متناسب با فضای جامعه پیش رود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در بحث ستاد عمره و عتبات بحث جدی مطرح است و حاج آقا فقیهی بسیار در این زمینه فعال بوده‌اند؛ نهاد در کار‌ها موفق بوده است و باید موفق‌تر شود، حاج آقا فقیهی در حوزه فرهنگی کار‌های بسیار خوبی انجام داده است، مجموعه کار‌های انجام شده باعث شده کار نفرات بعدی سخت‌تر شود و این نشان دهنده فعالیت مناسب حاج آقا فقیهی بوده است.

توسعه اماکن در بحث زیارت مطرح است

رستمی بیان کرد: باید به سراغ توسعه فعالیت‌ها برویم؛ توسعه اماکن در بحث زیارت مطرح است که حاج آقا فقیهی نیز کار‌های خوبی در این زمینه داشته‌اند و باید فعالیت‌ها را بیشتر کنیم؛ در بحث اربعین، فضای اربعین نهاد نتوانست خود را متناسب پیش ببرد و بسیج کار را خوب پیش برد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: هزینه عتبات دانشجویان برای دانشجو‌ها کم نیست و علی رغم تلاش‌ها در نهاد باید این هزینه را کم کنیم؛ قاعدتا حاج آقا مطهری پور تجربه خوبی در دفاتر نهاد دارند و ان شاالله موفق خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار