مبارزه با کلاش‌ها و کار چاق کن‌ها در دادگستری استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای ارتقای رضایتمندی عمومی جامعه از قوه قضائیه، مقابله و مبارزه با کلاش‌ها و کار چاق کن‌ها در دستور کار حفاظت واطلاعات دادگستری استان کرمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان امروز در دیدار با قضات و کارکنان اداری شهرستان زرند ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: حضرت آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه با نگاه تحولی پا به عرصه گذاشته اند و در این خصوص نیازمند همکاری کامل قضات و کارکنان دستگاه قضائی هستند.

وی خطاب به پرسنل دستگاه قضائی در استان کرمان افزود:باید شبانه روزی تلاش کنیم و از تمام ظرفیت‌ها بهره گیرم تا رو به جلو و در راستای سیاست‌های کلان قوه قضائیه گام برداریم به گونه‌ای که مردم شاهد تحول جدی در قوه قضائیه باشند و احساس عدالت نمایند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان به محور‌ها و رویکرد‌های جدید قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: کاهش ورودی پرونده‌ها به سیستم قضائی، کاهش موجودی و کاهش اطاله دادرسی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از اولویت‌های کاری در دادگستری استان کرمان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای رضایتمندی عمومی جامعه از قوه قضائیه، مقابله و مبارزه با کلاش‌ها و کار چاق کن‌ها در دستور کار حفاظت واطلاعات دادگستری استان کرمان قرار دارد، گفت:یکی از مواردی که موجب رضایتمندی عمومی خواهد شد قطعا افزایش کیفیت دادرسی‌ها و اتقان آراء خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در رابطه با طولانی شدن زمان دادرسی‌ها نقش دارند، افزود:قضات، کارکنان اداری، کارشناسان رسمی دادگستری، وکلا و ضابطین دستگاه قضائی هرکدام در حوزه کاری خود می‌توانند در جهت کاهش اطاله دادرسی تلاش کنند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان تصریح کرد: تلاش شبانه‌روزی قضات و کارکنان اداری باید بر روزآمد شدن و کارآمد شدن دستگاه قضایی باشد و زمانی مردم در جامعه احساس عدالت می‌کنند و طعم شیرین عدالت را خواهند چشید که رسیدگی به پرونده‌ها به نتیجه برسد و احکام به موقع و سریع اجرا شوند.

موحد رویکرد قوه قضاییه در سال جدید را تکریم مراجعان به دستگاه قضائی دانست و گفت: یکی از سرفصل‌ها مهم دستگاه قضایی در استان کرمان در سال جاری بحث حفظ کرامت، عزت، حرمت و توجه به دغدغه‌های مردم خواهد بود وبه طور جد آن را دنبال خواهیم کرد.
انتهای پیام/ی

لزوم کاهش جمعیت کیفری در زندان ها

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار