مقام امنیتی روس: تروریست‌ها هنوز قابلیت لازم برای اجرای حملات تروریستی در سراسر جهان را دارند

رئیس سرویس امنیتی فدرال روسیه اعلام کرد احتمال انجام حملات تروریستی در سراسر جهان هنوز هم وجود دارد.

مقام امنیتی روسیه: تروریست‌ها هنوز قابلیت لازم برای حملات تروریستی در سراسر جهان را دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، یک مقام روس معتقد است علی‌رغم شکست‌های متعدد گروه‌های تروریستی در ماه‌های اخیر، آن‌ها همچنان از قابلیت‌های لازم برای انجام حملات تروریستی در سراسر جهان برخوردار هستند.

«الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس امنیتی فدرال روسیه امروز (سه‌شنبه) ضمن حضور در نشست رؤسای سازمان‌های امنیتی کشورهای مشترک المنافع در شهر دوشنبه تاجیکستان گفت: با وجود شکست گروه‌های تروریستی علی‌الخصوص در منطقه خاورمیانه، عناصر آن هنوز هم از قابلیت‌های لازم برای انجام حملات تروریستی در سراسر جهان برخوردار هستند.

وی گفت: اگرچه سازمان‌های تروریستی بین‌المللی در سوریه و عراق متحمل شکست‌های فراوان و جبران ناپذیری شده‌اند، اما هنوز حامیان خارجی آن‌ها منابع مورد نیازشان را فراهم می‌کند تا از این طریق به حملات خود در نقاط مختلف جهان ادامه دهند.

طبق گفته‌های بورتنیکوف، واحد‌های تروریستی بزرگ شکست خورده‌اند، اما در حال حاضر، تلاش می‌کنند که دوباره در مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه نیست نیرو‌های خود را جمع کنند یا در کمپ‌های پناهجویان مخفی شوند.

این مقام روس اظهار داشت خاورمیانه هنوز مقر اصلی گروه‌های تروریستی است هرچند تروریست‌ها در تلاش برای ایجاد پایگاه‌های جدید در شمال آفریقا و آسیای جنوب شرقی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار