رشد ۸ برابری وصول مطالبات بانکی در استان کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در چهار سال گذشته با رشد ۸ برابری وصول مطالبات معوق بانک‌ها روبرو بوده ایم.

رشد ۸ برابری وصول مطالبات بانکی در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دیدار صبح امروز با مدیر شعب بانک ملت استان گفت: مبلغ ۱۹۱۸ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک‌های دولتی و خصوصی طی سال گذشته در استان وصول شده است.

وی افزود: علی‎رغم کمبود نیرو از سال ۱۳۹۴ تاکنون میزان وصول مطالبات بانک‌ها در هر سال نسبت به سال قبل از آن رشد دو برابری داشته ایم.

طالبی زاده گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در هر روز کاری به طور متوسط میزان ۶ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال از مطالبات معوق بانک‌ها را وصول می‌نماید.

وی گفت: در راستای حمایت از رونق تولید به دنبال تعطیلی هیچ واحد تولیدی و صنعتی فعالی نیستیم و وصول مطالبات بانک‌ها این موارد را مد نظر قرار می‌دهیم.

طالبی زاده بیان کرد: با اجرایی شدن برنامه ششم توسعه تمامی پرونده‌های مطالبه مهریه بدواً بایستی در واحد‌های اجرای اسناد رسمی مطرح شوند و بر همین اساس واحد اجرای اسناد رسمی با افزایش پرونده و تراکم ارباب رجوع مواجه شده اند بطوریکه پرونده‌های تشکیلی اجرا در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ رشد ۶۷ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین مدیر شعب بانک ملت استان کرمان گفت: ۶۰۰۰ میلیارد ریال مطالبات وصول نشده داریم و در راستای حمایت از رونق تولید تجهیزات و املاک کارخانه‌های فعال را تملک نمی‌کنیم و بیشتر به دنبال تفاهم با بدهکاران بانکی جهت وصول معوقات هستیم.

وی بیان کرد: در سال جاری و در راستای حمایت از تولید کنندگان، به دنبال وصول مطالبات معوق بانک ملت از بدهکاران کلان غیرتولید کننده می‌باشیم و پس از دریافت این مطالبات، زمینه را برای دادن تسهیلات به تولید کنندگان واقعی فراهم می‌نماییم.


انتهای پیام/س

رشد وصول مطالبات بانکی طی سال های گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار