اپل ۲ مدل از مک‌بوک‌های خود را بروزرسانی می‌کند

شرکت اپل اعلام کرده است که به زودی دو مدل ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی مک‌بوک‌های خود را بروزرسانی کرده و قابلیت‌ آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

اپل ۲ مدل از مک‌بوک‌های خود را بروزرسانی می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اپل با اعلام این که بروزرسانی‌های جدیدی برای دو مک‌بوک ۱۵ و ۱۳ اینچی آن عرضه خواهد شد قصد دارد بهترین لپ‌تاپ‌های خود را نو کند. گفته می‌شود پس از این بروزرسانی پردازنده‌های اینتل این دستگاه‌ها سریع‌تر شده و آن‌ها تغییرات جزئی نیز در صفحه کلید می‌کنند تا مشکلاتی که مدتی است کاربران مک بوک‌ها با آن‌ها درگیر هستند رفع شود.

بیشترین تغیییرات در مدل ۱۵ اینچی رخ می‌دهد. این دستگاه از این به بعد میزبان پردازنده نسل نهم اینتل است. اکنون مدل پایه‌ای این مک‌بوک با یک پردازنده ۶ هسته‌ای i7 کار می‌کند که می‌تواند عملکرد دستگاه را تا ۴.۵ گیگاهرتز افزایش دهد. مدل بعدی این مک‌بوک یک پردازنده ۸ هسته‌ای i9 را در خود جای داده است (این قطعه برای اولین بار است در لپ‌تاپ‌های اپل استفاده شده است). این پردازنده می‌تواند عملکرد مک‌بوک را تا ۴.۸ گیگاهرتز افزایش دهد.

در نهایت برای کسانی که قدرتمندترین مدل این لپ‌تاپ را می‌خواهد اپل مک بوکی دارای پردازنده ۸ هسته‌ای i9 معرفی کرده که سرعت پایه آن ۲.۴ گیگاهرتز است. این پردازنده قوی می‌تواند سرعت مک بوک را تا ۵.۰ گیگاهرتز افزایش دهد. اپل این لپ‌تاپ خود را سریع‌ترین مدلی که تاکنون ساخته شده است می‌نامد.

اپل ۲ مدل از مک‌بوک‌های خود را بروزرسانی می‌کند

مدل ۱۳ اینچی Touch Bar نیز در بعضی از بخش‌ها ارتقا یافت. البته بروزرسانی این مک‌بوک مانند برادر خود جذاب نیست. هم اکنون مدل پایه این دستگاه دارای یک پردازنده نسل هشتم ۴ هسته‌ای i5 است که عملکرد دستگاه را تا ۴.۱ گیگاهرتز افزایش می‌دهد برای مقایسه راحت‌تر باید بگوییم که مک‌بوک سال گذشته دارای یک پردازنده چهار هسته‌ای i5 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز ۸ هسته‌ای بود که می‌توانست در عملکرد دستگاه به ۳.۸ گیگاهرتز برسد. یک نسخه بهتر از این لپ‌تاپ نیز ساخته شده که میزبان یک پردازنده ۴ هسته‌ای i7 است و می‌تواند عملکرد دستگاه را تا ۴.۷ گیگاهرتز افزایش دهد.


بیشتر بخوانید: ساعت هوشمند اپل جان صاحب خود را نجات داد


بقیه مشخصات این دو مک‌بوک ثابت می‌مانند. متاسفانه این بروزرسانی‌ها برای مدل‌های Touch Bar عرضه می‌شوند. این بدان معناست که مدل ۱۳ اینچی مک بوک پرو بدون Touch Bar که به MacBook Escape نیز معروف است ارتقا نخواهد یافت.

انتهای پیام/

دو مک بوک اپل بروزرسانی می‌شوند

برچسب ها: فناوری ، مک بوک ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار