باشگاه فرهنگی؛

«کمیته نان» نمایشی با طعم تلخ معیشت کول‌بَرها/«حمله به اچ ۳» را از شبکه پنج ببینید

تعطیلات همیشه فرصتی برای بودن کنار خانواده و دوستان است و می‌تواند تجربه یک فضای فرهنگی را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی و تهیه کنندگی عباس اکبری است که به تازگی به روی پرده سینماها آمده و داستان زندگی دختری را بیان می‌کند که به دنبال پول برای پدرش است.

گوهر خیراندیش، لیلا زارع، پژمان بازغی، ناصر هاشمی، علیرضا جعفری، متین ستوده، روشنک گرامی، رابعه مدنی، پیمان یونسی و امیرجمشید صادقی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

فیلم «خانه دیگری» با مضمونی اجتماعی داستان زندگی «مرجان» را روایت می‌کند که باید ظرف ۱۰ روز، پولی را برای پدرش تهیه کند. او در طی این مسیر با موانعی روبرو می‌شود که زندگی زناشویی‌اش را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد.

تئاتر آخر هفته

نمایش «کمیته نان» از ۲۲ اردیبهشت ماه به کارگردانی لیلی عاج در تالار قشقایی به صحنه می‌رود.

در این نمایش ماریا حاجی‌ها طراحی گریم، الهام شعبانی طراحی لباس، سینا ییلاق بیگی طراحی صحنه و رضا خضرایی طراحی نور را برعهده دارند و ارسطو خوش رزم، شاهو رستمی، لبخند بدیعی، الهام شعبانی، غزاله جزایری، سعید احمدی بازیگران نمایش «کیمته نان» هستند.

این نمایش که دومین اثر عاج درباره مشکلات صنفی و معیشتی، اجتماعی و سیاسی کارگران است، در فضایی پر تنش به مسئله کول‌بَرها پرداخته و وضعیت زندگی‌های سخت طبقه کارگر را اجرا کرده است.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «حمله به اچ ۳» به کارگردانی شهریار بحرانی، جمعه ۳ خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: ستاد نیرو‌های هوایی عراق که از ابتدای جنگ با برتری هوایی ایران روبرو شده و قریب الوقوع بودن شکستن حصار آبادان را پیش‌بینی می‌کند، جهت حفاظت از هواپیمای استراتژیک، میگ میراژ و توپولوف عراقی از گزند بمباران‌های هوایی و مصون ماندن آن‌ها تا موقع شروع حمله ایران، تصمیم می‌گیرد آن‌ها را به سه پایگاه بسیار دور افتاده در نزدیکی مرز اردن منتقل کند. در مقابل ستاد نیرو‌های هوایی ایران نیز طرح بمباران این سه پایگاه را که به نام پایگاه‌های اچ - ۳ موسومند مطرح می‌کند. در پی آن در سحرگاه ۱۵ فروردین ۱۳۶۰ هشت فروند جنگنده بمب افکن فانتوم ...

جعفر دهقان، محمد کاسبی، فرامرز شهنی و حسین یاری در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.