باشگاه فرهنگی؛

«خرمشهر +۳۰» روایتی مصور از سالروز آزادسازی خونین‌شهر/ تصویر زندگی یک پدر و دختر در قاب سینما

تعطیلات همیشه فرصتی برای بودن کنار خانواده و دوستان است و می‌تواند تجربه یک فضای فرهنگی را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک تئاتر مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه‌های سیما هم برنامه‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با فیلم‌های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

فیلم سینمایی آخر هفته

«نبات» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی پگاه ارضی و به تهیه‌کنندگی هوشنگ نوراللهی محصول سال ۱۳۹۶ است که برای نخستین بار در اردیبهشت ۱۳۹۸ در بخش بازار جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد و هم‌اکنون در حال اکران است.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده: سعید مرد چهل و چهار ساله‌ای که همسرش را سال‌ها پیش در یک سانحه از دست داده با دختر دوازده ساله اش نبات زندگی آرام و شیرینی را در تهران سپری می‌کند. با ورود ناگهانی زنی به زندگی نبات، سرنوشت همه آن‌ها دستخوش تغییراتی می‌شود...

شهاب حسینی، نازنین فراهانی، ستایش محمودی، معصومه رحمتی و تینا اسدی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

تئاتر آخر هفته

نمایش «بیوه سفید، بیوه سیاه» نوشته مژگان خالقی و کارگردانی حسن جودکی در تماشاخانه نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود. سومین مونولوگ حسن جودکی نوشته مژگان خالقی اواخر اردیبهشت ۱۶ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد اجرا خواهد شد.

تنها بازیگر این مونولوگ مژگان خالقی است و منوچهر شجاع طراحی صحنه و لباس این نمایش را بر عهده دارد.

گالری آخر هفته

نمایشگاه گروهی عکس و چیدمان «خرمشهر +۳۰» به کیوریتوری فریدون فربود قرار است به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ماه در گالری فرمانفرما برگزار شود.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون پیمان ابدالی، سعیده افروخته، آرمین امیریان، بهروز بادروج، رودابه باقری‌نژاد، ساسان توکلی فارسانی، محسن راستانی، امید شلمانی، احسان ضیایی، جاسم غضبانپور، محمد فرنود، بهرام محمدی‌فر، مهدی مقیم‌نژاد به نمایش در می‌آید.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم سینمایی «بازماندگان ۱۸۹۸ فیلیپین» به کارگردانی سالوادور کالوو، جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: سال ۱۸۹۸ در فیلیپین، یک تیم نظامی اسپانیایی به یک ساختمان قدیمی پناه می‌برند، هنگامی که در داخل آنجا هستند، باید برای نجات جان خود مبارزه کنند. آن‌ها ماه‌ها مقاومت می‌کنند و در نهایت توافق می‌کنند که کشور را ترک کنند، اما...

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.