بهره‌برداری از خط سه قطارشهری تا سال ۱۴۰۰

باقیمانده خط دو و آغاز پروژه خط چهار قطارشهری مشهد در نیمه تیرماه امسال افتتاح می شود.

بهره‌برداری از خط سه قطارشهری تا سال ۱۴۰۰به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در حاشیه بازدید استاندار، رئیس و اعضای شورای شهر مشهد از ایستگاه‎های قطارشهری گفت: استاندار علاوه بر حمایت، روی برنامه‎ریزی و عملکرد دقیق تاکید کرد و امیدواریم با پیگیری و تاکید وی در کنار حل موضوع ترافیک بافت مرکزی شهر به وسیله توسعه خطوط مترو، قطعه چهارم خط سه که فاصله بین میدان شهدا تا پایانه مسافربری است را هم تا سال ۱۴۰۰ به بهره‎برداری برسانیم.

وی افزود: تا پایان خط سه به قیمت امروز مبلغی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر لازم داریم تا این خط به انتها برسد.

کلائی ادامه داد: استاندار امروز دستور دیگری هم داد که هم‌زمان با پایان یافتن حفاری خط سه در پایانه مسافربری، تی بی ام (دستگاه حفاری تونل) که در آنجا مشغول به کار است کاملا به خط چهار انتقال پیدا کند؛ که بنا شد بررسی‌‏های لازم انجام شود که در سال جاری آغاز خط چهار را هم خواهیم داشت. خط ۴ به تنهایی حدود ۸ هزار میلیارد تومان تامین مالی نیاز دارد.

شهردار مشهد بیان کرد: در این قسمت از خط سه که محدوده مرکزی مشهد و اطراف حرم را تشکیل می‎دهد، از میدان شهدا، چهارراه شهدا، باب الجواد (ع)، چهارراه دانش، میدان برق و پایانه مسافربری تمام ایستگاه‌هایی که برای سال ۱۴۰۰ وعده داده بودیم، آغاز به کار کرده است. برای ایستگاه بسیج هم مساله تفاهم‎نامه‎ با شرکت برق مشهد داشتیم که مشکلاتی در جهت اجرای آن پیش آمده بود و امروز با حضور جناب استاندار، رفع شد.

وی گفت: تمام شهروندان از انتهای پیروزی، آب و برق، هاشمیه، رضاشهر و ... می‎توانند از این خط دو به مرکز شهر، طبرسی و حتی فرودگاه دسترسی راحت داشته باشند، برای همین هم تقاضا در ایستگاه بسیار بالا است.

کلائی افزود: در خصوص خرید واگن برای خط یک قطارشهری باید گفت که اگر الان برای خرید واگن جدید اقدام نکنیم، با فرسودگی واگن‎ها رو به رو خواهیم شد. اما دولت تنها در شرایط فاینانس تامین بودجه می‌‏کند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

خط ۴ به تنهایی حدود ۸ هزار میلیارد تومان تامین مالی نیاز دارد

برچسب ها: شهرداری ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.