مرکز آمار اعلام کرد؛

استان ایلام با ۴.۱ درصد افزایش بیشترین تورم اردیبهشت را به خود اختصاص داد

بیشترین تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان ایلام با ٤.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان هرمزگان با ٠.٣ درصد افزایش است.

استان ایلام با ۴.۱ درصد افزایش بیشترین تورم اردیبهشت را به خود اختصاص دادبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در اردیبهشت امسال  عدد شاخص کل برای خانوار‌های کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٧٣,٥ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٥ درصد افزایش نشان می ­دهد. در این ماه بیشترین تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان ایلام با ٤.١ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان هرمزگان با ٠.٣ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ٥٢,١ درصد است. بیشترین تورم نقطه به نقطه مربوط به استان بوشهر (٦٥.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (٤٣.٥ درصد) است.


بیشتر بخوانید: کاهش ۶.۲ درصدی شاخص تولیدکننده بخش کشاورزی در زمستان


یعنی خانوار‌های ساکن استان بوشهر به طور متوسط ١٣.٢ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوار‌های ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ٨.٦ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به اردیبهشت ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

  تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت  ١٣٩٨ برای خانوار‌های کشور به عدد ٣٤.٢ درصد رسید. بیشترین تورم دوازده ماهه مربوط به استان کردستان (٤١.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ قم (٢٨.٦ درصد) است. شکاف  تورم دوازده ماهه استان‌ها در اردیبهشت  ١٢.٤ درصد است که نسبت به ماه قبل ١.٣ واحد درصد افزایش نشان می­ دهد.

برای مشاهده متن کامل خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.

انتهای پیام/

  تورم نقطه به نقطه اردیبهشت برای خانوار‌های کشور ٥٢,١ درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار