رحمانی فضلی در جلسه ستاداطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور:

هدف دشمن ایجاد تنش در داخل است/ کاهش قیمت نیمی از کالاهای اساسی طی دو هفته اخیر

وزیر کشور گفت: هدف دشمن از عملیات روانی این است که مذاکره را مکمل تحریم کند.

هدف دشمن ایجاد تنش در داخل است/ ۸۰ قلم کالای اساسی کاهش قیمت پنجاه درصدی داشته اندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی در بیست و‌ پنجمین جلسه ستاداطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه مصوبات خوبی در ستاد انجام شده که دستگاه‌های مختلف اقدامات خود را باید ارائه کنند، اظهار کرد: مقررشد که در جلسه سران قوا بنده یک گزارش کلی از جلسات ستاد ارائه دهم، ولی به نظر می‌رسد که هر جند یکبار باید نتیجه اقدامات را برای سران قوا ارسال کنیم که در جریان قرار بگیرند، ضمن اینکه گزارش‌های امروز قابل قبول است.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به گزارش دستگاه‌های مختلف در این جلسه در خصوص تثبیت وضعیت بازار گفت: در گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۸۰ قلم کالای اساسی موجود در بازار، حدود ۵۰ درصد از اقلام روند کاهشی داشتند، در حدود ۴۲ درصد روند ثابت و ۷ تا ۸ درصد آن‌ها روند افزایشی داشتند، اما باید تلاش کنیم این روند کاهشی متناسب با فضای اقتصادی کشور حفظ شود و مواردی که افزایشی هستند در یک نقطه تعادلی کنترل شود چرا که فشار بر مردم زیاد است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: بحث گندم از دیگر موضوعات امروز بوده و این درحالی است برخی از اخبار بر این بود که گندم در کشور قاچاق می‌شود و با قیمت‌های بالا خریداری می‌شود، به همین علت یک کمیته‌ای مامور شد این موضوع را از مرزبانی، وزارت اطلاعات و‌نیروی انتظامی بررسی و گزارش آن را به ستاد اطلاع دهند؛ طبق گزارش‌های ما در این زمینه، اصل قاچاق گندم در مرز‌ها به طور کامل رد شد. اما برخی از خرید‌ها در داخل کشور برای واحد‌های تولیدی و صنعتی بالاتر از قیمت مصوبه دولت که تائید می‌شود، این از نظر ما ایراد و اشکالی در داخل ندارد، ولی نباید منجر به خروج کالا از کشور شود.

وزیر کشور با بیان اینکه هدف دشمن از عملیات روانی این است که مذاکره را مکمل تحریم کند، بیان کرد: هدف دشمن ایجاد تنش در داخل است، ولی اصل برای ما مقاومت در حوزه تولیدی و اقتصاد است و پیشنهاد این بود یک ستاد تبلیغات جنگ تحمیلی اقتصادی را با حضور رسانه‌های مختلف داشته باشیم و این رسانه‌ها بتوانند در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند.

رئیس ستاداطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور ادامه داد:در موضوع کره جنوبی و کشور‌هایی که با ما تعامل اقتصادی و تبادل تجاری در طول سالیان داشتند و در حال حاضر که مادر فشار‌های آمریکا قرار داریم، انتظار ملت و افکار عمومی این است که این کشور‌ها نگاهشان به ایران یک نگاه راهبردی به ویژه در حوزه اقتصادی و فعالیت‌های تجاری باشد؛ امیدواریم دولت‌ها با کشور ایران به عنوان یک امر مستمر و قابل اعتماد همکاری خود را داشته باشند.

رحمانی فضلی با اشاره به برخورد‌های مناسب قوه قضاییه طی ۲ ماه اخیر با متخلفان، خاطر نشان کرد:تقاضا ما این بود که کمیته حقوقی در ستاد فعالتر عمل کندو مقرر شد در سه سطر تذکر، اخطار و پیگیری حقوقی این کمیته با رسانه‌های متخلف برخورد کند؛ همچنین موضوع ساماندهی سایت‌های غیرمجاز نیز از موضوعاتی است که وزارت ارشاد باید با جدیت آن پیگیری کند.

وزیر کشور یادآور شد:روند اطلاع رسانی و همکاری رسانه‌ها با دستگاه‌های اجرایی در این مدتی که از برگزاری ستاد می‌گذرد بسیار افزایش یافته است و به طور مثال در بحث سوخت، رسانه‌ها واقعا همکاری کردند.

گفتنی است؛ بیست و پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور عصر امروز با حضور اعضای این ستاد و اهالی رسانه در محل وزارت کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
این 80قلمی که 50درصد ارزون شده چیه و کجاس که ما ندیدیم.37سالمه.15ساله میخوام ازدواج کنم نمیشه.هرسال پس انداز میکنم که باهاش یه چیزی بخرم تا جمع میشه همه چی سه برابر میشه.
آخرین اخبار