معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران:

برای چهارمین سال متوالی در تولید گندم خودکفا هستیم

بخشنده گفت: با عنایت اللهی و زحمت کشاورزان امسال نیز برای نیازی به واردات گندم نداریم ومجموع نیاز کشور از تولیدات داخل فراهم می‌شود.

برای چهارمین سال متوالی در تولید گندم خودکفا هستیمبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالمهدی بخشنده معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بیست و‌پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به خرید تضمینی گندم، اظهارکرد: همان طور که در گزارش‌های قبل خدمت مردم ارائه کردیم، خرید تضمینی گندم و کلزا از پایان فروردین ماه در استان‌های گرمسیر و‌نیمه کرمسیر شروع شده تا شب گذشته قریب به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کشاورزان ما گندمی تولیدی خود را تحویل سیلو‌های کشور دادند وجه این میزان گندم حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که خوشبختانه با تلاش همکارانمان در سازمان برنامه و بودجه کشور تا شب گذشته ۳۳۰۰ هزار میلیارد تومان پرداخت و به حساب کشاورزان واریز شده امیدواریم باقی مانده این وجه در روز‌های آتی واریز شود.

معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود:کشاورزان مناطق گرمسیر و‌نیمه گرمسیر بیش از ۲۰۵ هزار تن کلزا به ما تحویل دادند و وجه آن که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است تا شب گذشته واریز شده است.

بخشنده با بیان اینکه برای چهارمین سال متوالی در تولید گندم خودکفا هستیم، خاطر نشان کرد: با عنایت اللهی و زحمت کشاورزان امسال نیازی به واردات گندم نداریم ومجموع نیاز کشور از تولیدات داخل فراهم می‌شود.

وی یادآور شد:همزمان برداشت چغندر پاییزه هم از استان‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری شروع شده امیدواریم شکر برداشت ازچغندر پاییزه که بیش از ۱۰۰ هزار تن می‌باشد، کم کم وارد بازار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار