فراهم شدن سرمایه گذاری در مازندران با راه اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی مازندران به سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج خدمات لازم ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید رحیم بخشی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری مازندران گفت: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان که در سال ۸۹ با هدف فراهم کردن زمینه برای ایجاد سرمایه گذاران خارجی که قصد سرمایه گذاری در استان را دارند راه اندازی شده است.
 
وی افزود: این مرکز همه خدمات لازم را به سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج چه قبل از اخذ مجوز و چه بعد از اخذ مجوز ارائه می‌دهد.
 
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران از برگزاری همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری مازندران در روز سه شنبه ۲۱ خرداد در مجتمع پیامبر اعظم (ص) ساری خبر داد و گفت: در این همایش ۲۲۸ فرصت سرمایه گذاری و تجاری در حوزه‌های کشاورزی، شیلات، گردشگری، صنعت و حوزه برق، آب، فرودگاه، راه، راه آهن و عمران شهری با کل سرمایه گذاری مورد نیاز به میزان ۷ میلیارد و ۶۶۶ میلیون یورو ارائه خواهد شد. ‎
 
سید رحیم بخشی افزود: ۲ رویداد مهم اقتصادی دیگر شامل برگزاری اجلاس شورای بین المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی (ICBC) و گشایش نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان ۲۰ خرداد در استان مازندران برگزار می‌شود.
 
مهدی گلچوب دبیر ستاد راهبری نمایشگاه و همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و تجاری مازندران نیز گفت: مازندران در روز‌های آینده شاهد ۳ رویداد مهم اقتصادی است که برای معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری و تجاری این استان تدارک دیده شده است. ‎
 
وی افزود: در این رویداد مهم، بیش از ۱۲۰ واحد برتر استان در ۴ حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و فنی مهندسی در فضایی به وسعت بالغ بر ۶ هزار مترمربع آخرین تولیدات صادراتی خود را به نمایش می‌گذارند.
 
گلچوب گفت: با توجه به اینکه دو رویداد دیگر شامل همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری و اجلاس شورای بین المللی همکاری‌های تجاری اتاق بازرگانی ICBC را نیز در این ایام داریم، لذا بازدیدکنندگانی در سطوح مختلف از ۱۵ کشور همسایه نیز برای مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه دعوت شدند.
 
دبیر ستاد راهبری نمایشگاه و همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و تجاری مازندران افزود: پیش بینی می‌شود که ۱۲۰ میهمان خارجی در افتتاحیه حاضر باشند.
 
وی گفت: نمایشگاه به مدت ۴ روز کاری از ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در شرکت آرین سینا واقع در شهرک صنعتی ساری برای بازدید عموم دایر است و زمان افتتاح آن ساعت ۱۷ روز ۲۰ خرداد است.
 
وی با اشاره به اینکه همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و تجاری مازندران در این سطح برای نخستین بار برگزار شده است، اظهار امیدواری کرد که قطعا این قدم مهم، برای شناساندن قابلیت‌های استان مازندران با استعداد‌های فراوان کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری، مهندسی و زیرساخت تاثیرگذار است.
 
انتهای پیام/آ

 

سرمایه گذاران خارجی و  فرصت های اقتصادی  مازندران  آشنا می‌شوند

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.