ترخیص ۳۹ هزار تن محموله‌های وارداتی از بندر نوشهر

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از صدور مجوز تخلیه و ترخیص ۳۹ هزار و ۲۳۳ تن محموله‌های وارداتی از این بندر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی نوشهر به واردات کالا در این بندر خبرداد وگفت: مجوز تخلیه محموله‌های وارداتی ۱۲ هزار و ۳۹۸ تن جو دامی، ۲۶ هزار و ۸۳۵ تن ذرت دامی و ۶ هزار و ۴۱ متر مکعب چوب پس از تست آزمایشگاهی، در این بندر صادر و ترخیص شد.
 
وی از صادرات ۳۷ هزار و ۲۲۶ گلدان گل و گیاه زینتی از بندر این شهرستان به خارج از کشور در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و افزود: قرنطینه تضمین سلامت جامعه گیاهی و جانوری، اقلیم منطقه و امنیت غذایی کشور را به دنبال خواهد داشت.
 
حسن پورمقدم ادامه داد: واحد قرنطینه این مدیریت در بخش صادرات محصولات کشاورزی پس از بازدید و صدور گواهی بهداشتی صادرات، ۳۷ هزار و ۲۲۶ گلدان گل و گیاه زینتی، ۳۸۱ تن خرما و ۸۱۱ تن کیوی از بندر این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.
 

بندر نوشهر با بیش از ۷۰ سال تجربه با ورود نخستین کشتی تجاری حامل قطعات و ماشین آلات کارخانه ذوب آهن کرج راه اندازی شد. بندر نوشهر با مساحت ۴۵ هکتار و دارا بودن اسکله‌های تجاری و خدماتی و تجهیزات مناسب خشکی و دریایی و با عمق ۵/۵ متر، سالانه به طور متوسط پذیرای ۵۰۰ فروند کشتی از کشور‌های حوزه دریای خزر است.

درحال حاضر سالیانه بطور متوسط حدود ۵۰۰ فروند کشتی در این بندر تردد می کنند. این بندر بعنوان نزدیکترین بندر تجاری کشور به پایتخت (۲۰۰ کیلومتر) از طریق چهار مسیر کندوان، هراز، فیروز کوه و جاده رشت - قزوین به مراکز مهم تجاری، صنعتی کشور دسترسی دارد.

این بندر توانایی ارائه خدمات به انواع کالا اعم از عمومی، کانتینری، فله، مواد نفتی، کالای عمومی لنج ها، آب رسانی به شناور‌ها و نگهداری و پردازش کالا را دارد و امکان بهره مندی تجار و سرمایه گذاران بخش خصوصی از مزایا و تسهیلات ناشی از قانون مناطق ویژه اقتصادی فراهم است.



انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.