معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد؛

بی اطلاعی ۴۰ درصد ایرانی ها از فشار خون/ خطر نمک دریایی برای سلامتی زیاد است

حریرچی گفت: متاسفانه حدود ۴۰ درصد مردم ایران از فشار خون بالای خود خبر ندارند و نمک زیادی مصرف می‌کنند.

حریرچیبه گزارش خبرنگار   حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت عصر امروز در برنامه تلویزیونی درباره اضافه وزن افراد اظهار کرد: هنگامی که  افراد غذای چرب و شور زیادی مصرف کند دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند و متاسفانه امروزه ترکیب غذایی ما تغییر پیدا کرده است.

حریرچی افزود: در روز عید فطر تعداد قابل توجهی از مردم  دارای مشکلات گوارشی می‌شوند و درهنبن راستا و جهت  پیشگیری از این موضوع باید یک صبحانه سبک مصرف کرد.

وی درباره میزان چاقی مردم گفت: ۶۰ درصد از مردم بالای ۶۰ سال چاق یا دچار اضافه وزن هستند و خوشبختانه موفقیت‌های خوبی در زمینه مبارزه با بیماری‌های واگیر در کشور بدست آمده   به طوری که امید به زندگی در ایران به بالای ۷۵ سال رسیده است.

معاون کل وزارت بهداشت  بیان کرد: در گذشته ۳۰ هزار کودک زیر ۵ سال و ۱۰ هزار نفر دیگر به دلیل بیماری‌های غیر واگیر فوت می‌کردند.

 ۹۷ درصد مرگ و میرها ناشی از فشار خون بالا است

حریرچی با اشاره به اینکه بیماری‌های غیر واگیر یکی از مشکلات ما در حوزه سلامت است، اظهار کرد:در حدود ۳۳۰ هزار مرگ و میر به دلیل بیماری‌های عیرواگیر است و امروزه ۴۰ درصد از مردم از بیماری فشار خون خود اطلاعی ندارند و ۹۷ هزار مرگ و میر به دلیل پر فشاری خون است.

وی افزود: علت اصلی بروز بیماری فشارخون بالا، مصرف بیش از حد نمک است و امروزه ۱۵ میلیون نفر از افراد بالغ مبتلا به عارضه فشار خون هستند.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: مصرف نمک دریایی کاملا مضر است و این مسئله به یک تجارت تبدیل شده ؛  این نمک دارای فلزات سنگین  و تصفیه نشده است.

وی با اشاره به اینکه در کشور آمريکا  ۱۵ درصد از مردم واکسن نمی‌زنند، افزود: یکی از مشکلات ما مصرف بیش از حد شکر است و اگر افراد از میوهه‌های  طبیعی مصرف کنند قند بدن شان نرمال می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام
من به علت استفاده از داروهای کولیت السروز داروهایی مصرف می کنم و عوارضش بالا رفتن فشار خونم شد . حال داروی والسارتان آنقدر کم و گرون هست که توانایی خریدن آن را ندارم . فشار خون بدون دارو شیمیایی باید پایین آورد.
آخرین اخبار