آزمایش دقت برخورد به هدف در موشک قیام۱ بروزرسانی شده +فیلم

ویدئویی منتشر نشده از آزمایش دقت برخورد به هدف در موشک قیام۱ بروزرسانی شده را مشاهده می کنید.

آزمایش دقت برخورد به هدف در موشک قیام۱ بروزرسانی شده +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، موشک "قیام-۱" اولین موشک بالستیک بدون بالک ساخت ایران است که در سال ۱۳۹۰ با موفقیت کامل آزمایش و به هدف از پیش تعیین شده اصابت کرد.

"قیام" موشکی با سوخت مایع است که از قابلیت جابجایی و متحرک بودن بهره‌مند است. این موشک در واقع یکی از منحصر به فرد‌ترین موشک‌های بالستیک ایرانی است که از سیستم جدیدی برای هدایت خود استفاده می‌کند.

از ویژگی‌های بارز موشک"قیام" این است که احتمال ردیابی، شناسایی و مورد اصابت قرار گرفتن آن توسط سیستم‌های ضد موشک (مانند پاتریوت، ارو و ...) به علت سرعت بالا هنگام پرتاب، چرخشی شدن، استفاده از آلیاژ خاص و جذاب امواج رادار و به احتمال زیاد استفاده از کلاهک ۳ تکه MIRV به شدت کاهش یافته است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این موشک زمین به زمین، عدم وجود بالک است که از لحاظ فنی، نداشتن بالک برای یک موشک بلند برد بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است به طوری که در دنیا کشوری که توانایی طراحی و ساخت موشکی بدون بالک با برد بالای هزار کیلومتر را دارا باشد، در زمره کشور‌های دارای تکنولوژی بسیار بالا قرار می‌گیرد. این ویژگی همچنین علاوه بر افزایش سرعت، قابلیت پرتاب موشک از انواع لانچر‌های خاص (پرتابگر ها) را به آن می‌دهد.

به تازگی ویدئویی منتشر نشده از آزمایش دقت برخورد به هدف در موشک قیام۱ بروزرسانی شده در رسانه‌ها انتشار پیدا کرده است. در ادامه می‌توانید ویدئوی مربوطه را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
آورین یکی هم بزنید به ناو آمریکا