رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: ۲ واحد سردخانه بزرگ دو مداره وسورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   در اولین روز از هفته جهاد کشاورزی ۲ واحد سردخانه بزرگ دو مداره وسورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت به بهره برداری رسید.

جهانگیر برخوری ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در حاشیه افتتاح این واحد‌های سردخانه‌ای گفت: جنوب استان کرمان یکی از مهمترین قطب‌های تولید محصولات گلخانه‌ای کشور است که در کنار تولید، نگهداری و حمل محصولات هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جهانگیر برخوری با بیان اینکه محصولاتی همچون سیب زمینی، خرما و مرکبات جنوب کرمان دارای رتبه‌های برتر کشوری است بیان کرد:حجم زیادی از این محصولات با توجه به تازه خوری در زمان برداشت از منطقه جنوب استان به بازار‌های هدف داخلی و خارجی حمل و حجم قابل توجهی هم در سردخانه‌های این منطقه نگهداری که پس از بسته بندی و سفارش بازار‌های داخلی و خارجی در طول مدت سال ارسال می‌شود.

وی از وجود ۸۵ سردخانه و مراکز بسته بندی محصولات کشاورزی با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار تن در جنوب استان خبر داد و گفت: امروز با بهره برداری از ۲ واحد سرخانه بزرگ دو مداره وسورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی در شهرک صنعتی جیرفت ۲ واحد با ظرفیت جمعا ۷۵۰۰ هزار تن به مجموع ظرفیت سردخانه‌ای جنوب استان کرمان اضافه شد.

وی با بیان اینکه این دو واحد سردخانه‌ای شامل واحد‌ها و سالنل‌های بسته بندی مرکبات و خرما نیز هستند افزود: در مجموع برای احداث و بهره برداری از این واحد‌های سردخانه‌ای و بسته بندی محصولات کشاورزی ۲۷ میلیارد تومان از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان افزود: با بهره برداری از واحد‌ها در مجموع برای ۸۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد و زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر کارگر فصلی را در این واحد‌ها فراهم شده است.

انتهای پیام/ی

افتتاح طرح های کشاورزی در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار