دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه دوم تولید علم را در کشور کسب کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب رتبه دوم کشور پس از دانشگاه تهران شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی التهاب در سیستم عصبی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای تحول علمی و مأموریت‌هایی که در زمینه علوم اعصاب و گسترش ارتباطات بین‌المللی به این دانشگاه واگذار شده، اقدامات زیادی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

وی افزود: کسب رتبه‌های بالا در رتبه بندی ملی و بین‌المللی علمی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از جنبه‌های این تلاش گسترده است و در رتبه بندی تولید علم در مقیاس بین‌المللی به رتبه دوم کشور پس از دانشگاه تهران دست یافته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در رتبه بندی بین‌المللی پایگاه علمی تایمز نیز که ناظر بر تولید علم، آموزش، پژوهش، کسب درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی در دانشگاه‌های جهان است، ایران به رتبه ۱۵۰ آسیا دست یافت؛ و بر اساس این رتبه بندی، جایگاه جهانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تعیین شده است.

دارابی گفت: ارتباط با دانشگاه‌های مطرح منطقه و جهان یکی از اهداف طرح تحول و نوآوری در آموزش وزارت بهداشت است و برای ایجاد و ارتقای این ارتباط، باید توانمندی‌های علمی خود را افزایش داده و به سمت دانشگاه‌های نسل سوم که کارآفرینی را محور برنامه‌های خود قرار داده‌اند حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: حضور پژوهشگران آلمانی مغز و اعصاب دانشگاه مونستر آلمان در این مجمع علمی، فرصت گران‌قیمتی است و ما امیدواریم که این کنگره زمینه‌های مناسب‌تری برای تعاملات علمی بین دو دانشگاه را فراهم کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این کنگره فرصتی برای برقراری ارتباط علمی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و دانشگاه‌های اروپا و آلمان فراهم کرده و محلی برای تبادل دیدگاه‌های علمی در زمینه علوم بین رشته‌ای مغز و اعصاب ایجاد می‌کند.

انتهای پیام//ر. س


اعطای رتبه ۱۵۰ آسیا به ایران در تولید علم دانشگاه‌های جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.