عبور هواپیمای مودی از آسمان ایران

وزارت خارجه هند اعلام کرد نارندا مودی، نخست‌وزیر این کشور در سفر به قرقیزستان، بدون عبور از آسمان پاکستان، از مسیر جایگزین عمان و ایران گذر خواهد کرد.

عبور هواپیمای مودی از آسمان ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیا تودی، پس از آنکه گزارش‌هایی مبنی بر احتمال عبور هواپیمای «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند از آسمان پاکستان برای سفر به بیشکک منتشر شد، وزارت خارجه هند امروز این موضوع را رد و اعلام کرد که این سفر از مسیر ایران انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه هند در این مورد گفت: «دولت هند دو گزینه را به عنوان مسیر حرکت هواپیمای نخست‌وزیر به بیشکک بررسی کرده است. اکنون تصمیم گرفته شده هواپیمای نخست‌وزیر از مسیر عمان، ایران و کشور‌های آسیای مرکزی به قرقیزستان پرواز کند.»

پیش از این، رسانه‌های پاکستانی از موافقت اسلام‌آباد با عبور هواپیمای مودی از حریم هوایی این کشور برای سفر به قرقیزستان خبر دادند. قرار است وی در نشست سازمان همکاری شانگ‌های که فردا و پس فردا در بیشکک برگزار می‌شود، شرکت کند.

پاکستان از ۲۶ فوریه ۲۰۱۹ بعد از تشدید اختلافات با هند، استفاده از حریم هوایی خود را برای تمامی پرواز‌های هندی ممنوع اعلام کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار