گرمای بی‌سابقه در هند / دمای هوا از مرز ۵۰ درجه گذشت

تاخیر در آغاز باران‌های فصلی در هند و گرمای بی‌سابقه در این کشور رکورد تاریخی ۵۱ درجه را شکست و خیابان‌های دهلی نو را از جمعیت خالی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، تاخیر در آغاز باران‌های فصلی در هند و گرمای بی‌سابقه در این کشور خیابان‌های دهلی نو را از جمعیت خالی کرده است.

موج گرما در هند بی‌سابقه است. دمای هوا در این کشور تا ۵۰ درجه بالا رفته است. دمای هوا رکورد تاریخی ۵۱ درجه را نیز شکست. گرما در دهلی نو اندکی کمتر است.

هوای دهلی نو زیر آفتاب سوزان خفه کننده شده است. ساکنان دهلی نو ناامیدانه برای تنفس هوای خنک زیر سایه درختان می‌روند. این در حالی است که دمای هوا به چهل و پنج درجه رسیده است. عده زیادی تصمیم گرفته اند که از خانه‌های شان خارج نشوند.

یک راننده تاکسی گفت: «در این گرما مسافر کمتری در خیابان است. ما به راحتی می‌بینیم که خیابان‌ها به دلیل گرما خالی هستند. ما نیز در خورو‌های مان بی کار نشسته ایم. اگر هوا گرم‌تر شود، ما زیر درختان استراحت می‌کنیم و ساعت هفده (پنج عصر) به سرکار باز می‌گردیم و تا اواخر شب کار خواهیم کرد.»

گزارشگر افزود: «با وجود چنین گرمایی، آب ارزشمندتر می‌شود. مردم برای خرید آب هجوم برده اند و فروشندگان خیابانی با درخواست زیاد مردم برای نوشیدنی خنک مواجه شده اند. نوشیدن آب برای هندی‌ها بهترین راه برای حفظ سلامتی است. »

باران‌های فصلی ۱۰ روز دیرتر از حد معمول آغاز می‌شوند. مردم بی صبرانه منتظر آغاز این بارش‌های سالانه هستند، اما آن‌ها باید تا پایان هفته منتظر بمانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث طبیعی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار