رئیس سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی پل تاریخی گاومیشان را ابلاغ کرد‌

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان را در فهرست آثار ملی به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید امین قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان از ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و اظهارداشت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان را در فهرست آثار ملی به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از پل گاومیشان در استان لرستان و بخشی از آن در استان ایلام قرار دارد افزود: با پیگیری‌های انجام شده این اثر تاریخی مشترک بین دو استان ثبت ملی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: در اصلاحیه لوح ثبتی این اثر فرهنگی تاریخی آمده که پل گاومیشان با قدمت ساسانی به نشانی مرز بین استان ایلام و استان لرستان روی رودخانه سیمره پس از تلاقی با رود کشکان به شماره ۲۲۲۲ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

وی با بیان اینکه پل تاریخی گاومیشان بیش از ۱۹۰ متر طول دارد عنوان کرد: عرض چشمه طاق اصلی این پل با بیش از ۳۱ متر یکی از شاهکار‌های معماری است که پیش از این تنها به نام استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود.

انتهای پیام/پ

معرفی شاهکار‌های معماری در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.