صنایع دستی لرستان۳۲ نشان مرغوبیت کسب کرد

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۳۲ نشان مرغوبیت صنایع دستی توسط استان کسب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، افشین بابا حسینی، معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۳۲ نشان مرغوبیت صنایع دستی توسط استان کسب شده که از این تعداد ۲۶ نشان ملی و ۸ نشان یونسکو و جهانی است.

بابا حسینی  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای جهانی شدن، صنایع دستی تحت تأثیر شرایط اقتصادی قرار گرفته است، افزود: اهداف برگزاری نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی، کمک به ارتقا و بهبود کیفی محصولات بر اساس فاکتور‌های تعیین شده نشان بین‌المللی مرغوبیت صنایع دستی یونسکو است.

وی بیان کرد: براساس تفاهم نامه همکاری بین معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی سازمان با بانک گردشگری با محوریت حمایت و توسعه کارگاه‌های صنایع دستی در کشور و ابلاغ دستورالعمل مربوطه به ادارات کل، صاحبان کارگاه‌های صنایع دستی می‌توانند با مراجعه صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان و طی روال قانونی از این تسهیلات استفاده نمایند.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: این تسهیلات به میزان یک تا پنج میلیارد ریال با نرخ ۱۰ درصد بوده و مدت بازپرداخت آن نیز ۳۶ ماه است.

بابا حسینی ادامه داد: تاکنون ۲ نفر از هنرمندان برای دریافت تسهیلات فوق به سازمان مرکزی معرفی شده که با پرداخت تسهیلات یکی از صاحبان کارگاه‌های مذکور در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی موافقت شده است.

انتهای پیام/ ر

صنایع دستی لرستان با ۳۲ نشان مرغوبیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.