آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه معاونت حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی جنوب کرمان

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های حفاظت و امور اراضی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ آغاز شده است.

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه معاونت حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمزه احمدی سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: عملیات اجرایی ۲۰ میلیارد ریال پروژه‌های حوزه این معاونت در سطح عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ آغاز شده است.

وی افزود: اجرای این پروژه‌ها در راستای عنایات ویژه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به امر حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی می‌باشد، این پروژه‌ها شامل گیاه پزشکی، اجرای کمربند حفاظتی و تغییر الگوی مصرف سوخت است.

احمدی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های گیاه پزشکی در قالب پیش آگاهی، پیشگیری وکنترل آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی می‌باشد و این پروژه‌ها به صورت مبارزه مکانیکی با گیاه نیمه انگلی لورانتوس و مقابله با خسارات ناشی از آفت تشی بوده که در سطح بیش از ۳ هزارو ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های جنوب کرمان و با اعتبار ۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال آغاز شده است.

حمزه احمدی گفت: هدف از اجرای پروژه‌های کمربند حفاظتی در واقع شناسایی و تفکیک اراضی ملی از مستثنیات قانونی مردم و به تبع آن جلوگیری از تجاوز و تصرف اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی می‌باشد.

وی با بیان این نکته که عملیات کمربند حفاظتی به شیوه احداث بنچ مارک در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات اجرا می‌شود تصریح کرد: هم اکنون عملیات اجرایی این پروژه‌ها به طول ۳۶ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال آغاز شده است.

احمدی ضمن اشاره به ضرورت تغییر الگوی مصرف سوخت افزود: در همین راستا به منظور حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی که جوامع روستایی در مجاورت آن‌ها قرار دارند اقدام به توزیع رایگان تنورگازی و آبگرمکن خورشیدی کرده ایم تا جوامع محلی و بهره برداران منابع طبیعی به منظور تأمین سوخت مورد نیاز خود از سوخت‌های فسیلی و یا انرژی خورشیدی به عنوان انرژی پاک، به جای هیزم استفاده کنند.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: اجرای پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت نیز در سطح شهرستان‌های جنوب کرمان و با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال در حال اجرا بوده که در مجموع با اجرای کلیه پروژه‌های فوق، شاخص حفاظتی عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان بیش از پیش ارتقاء پیدا می‌کند.

انتهای پیام /س

اجرای پروژه تغییر الگوی مصرف سوخت نیز در سطح شهرستان‌های جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار