برای جلوگیری از آتش سوزی در محیط زیست:

گشت های سیار در طبیعت خراسان رضوی راه اندازی شد

گشت‌های سیار و رصد مستمر عرصه‌های طبیعی به منظور جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی راه اندازی شد.

راه اندازی  گشت های سیار در طبیعت خراسان رضوی برای  جلوگیری از آتش سوزیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  درجلسه  نشست نقد و بررسی برنامه سرشماری پستانداران علفخوار در استان  گفت : به منظور پیشگیری و مقابله با آتش سوزی احتمالی مأمورین یگان حفاظت برای  بروز رسانی تجهیزات  را در اختیار و آمادگی کامل نسبت به شناسایی نقاط حساس و مستعد آتش سوزی را داشته باشند.

وی تصریح کرد : با توجه به پوشش گیاهی انبوه در سال جاری و فرا رسیدن فصل گرما و افزایش تردد گردشگران و طبیعت دوستان در عرصه‌های طبیعی خصوصاً مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، احتمال آتش سوزی در مناطق بسیار زیاد است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت : راه اندازی گشت‌های سیار در مناطق بحرانی و رصد مستمر عرصه‌ها ضروری  و لازم است نشست‌های توجیهی با کشاورزان و دامداران حاشیه مناطق تحت مدیریت به منظور افزایش آگاهی آنان در این خصوص انجام شود.

جواد دامن پاک  معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این جلسه گفت : سال گذشته سرشماری پستانداران با صرف اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در ۱۸ شهرستان انجام شد و طی آمار‌های دریافتی و نتایج بدست آمده  زاد و ولد وحوش نسبت به سال پیش از آن رشد ۱۸ درصدی را نشان داد.

وی تصریح کرد: جمعیت گونه قوچ و میش افزایش ۱۳ درصدی داشته است و ۳۲ منطقه در استان با پیمایش بیش از ۳ هزار کیلومتری در بازه زمانی سه ماهه برای سرشماری وحوش انجام شده است.

 معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از سیستم اطلاعات جغرافیایی و مکانی برای ثبت مسیر‌های سرشماری و تهیه لایه‌های تمرکز جمعیت حیات وحش در مناطق و تدوین بانک اطلاعاتی وحوش استان استفاده شده است.

دامن پاک افزود : سه منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، ژرف، ریوند و ارس سیستان به علت آب و هوای نامناسب امکان پایش وجود نداشت، ولی در بیش از ۴۳۰ هزار هکتار از سطح مناطق سرشماری انجام شده است.
 
انتهای پیام //ا.ز
 

رصد مستمر عرصه‌های طبیعی خراسان رضوی به منظور جلوگیری از آتش سوزی

 
برچسب ها: محیط زیست ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار