در پی توافق مکزیک با آمریکا در راستای برخورد با مهاجران انجام شد؛

توقیف چهار تریلر حامل مهاجران غیرقانونی در خطرناک‌ترین ایالت مکزیک

مقامات مکزیک روز یکشنبه ۷۹۱ مهاجر غیرقانونی از آمریکای مرکزی که قصد ورود به آمریکا را داشتند، در ایالت «وراکروز» بازداشت کردند.

توقیف چهار تریلر حامل مهاجران غیرقانونی در خطرناک‌ترین ایالت مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات مکزیک اعلام کردند در مجموع ۷۹۱ مهاجر از آمریکای مرکزی از جمله ۳۶۸ کودک زیر هشت سال در ایالت «وراکروز» مکزیک بازداشت شده‌اند.

موسسه ملی مهاجرت مکزیک در بیانیه‌ای گفت این مهاجران بازداشت شده در چهار تریلر پنهان شده بودند و قصد داشتند از مرز عبور کنند.

هر چند مشخصات سنی این مهاجران اعلام نشده است، منبعی که خواست نامش فاش نشود یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت ۲۷۰ نفر از این مهاجران میانگین سنی ۶ تا ۷ سال دارند و ۹۸ نفر نیز نوزاد تا کودکان ۵ ساله هستند.

این منبع افزود ۴۱۳ مهاجر بازداشت شده از گواتمالا، ۳۳۰ نفر از هندوراس و ۳۹ نفر از السالوادور هستند.

وراکروز یکی از پرخشونت‌ترین مناطق مکزیک است. مسیر‌های قاچاق مواد مخدر به آمریکا نیز از این ایالت عبور می‌کند و مهاجرانی که قصد دارند از این مسیر وارد آمریکا شوند خطر ربوده شدن و تجاوز و سرقت را به جان می‌خرند.

این بازداشت‌ها در پی توافق مکزیک با آمریکا برای برداشتن گام‌های موثر به منظور محدود کردن روند مهاجرت در اوایل این ماه انجام شده است. آمریکا تهدید کرده بود در صورتیکه مکزیک برای محدود کردن ورود مهاجران به آمریکا اقدامی انجام ندهد، تعرفه کالا‌های مکزیک را افزایش می‌دهد.

ترامپ هشدار داده است در صورتیکه آمریکا پس از یک دوره ۴۵ روزه اقدامات مکزیک برای محدود کردن ورود مهاجران به آمریکا را ناکافی تشخیص دهد، افزایش تعرفه‌های کالا‌های مکزیکی را دوباره در دستورکار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار