ایندیپندنت گزارش داد؛

«محمد مُرسی» ۲۰ دقیقه بیهوش بر روی زمین افتاده بود

بنابر گزارش روزنامه ایندیپندنت، پس از بیهوش شدن رئیس‌جمهور سابق مصر در دادگاه، بخاطر تعلل نیرو‌های امنیتی او ۲۰ دقیقه بیهوش بر روی زمین افتاده بود.

ایندیپندنت: مرسی ۲۰ دقیقه بیهوش بر روی زمین بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، «محمد مُرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر، روز دوشنبه در جلسه دادگاه ۲۰ دقیقه بیهوش بر روی زمین افتاده بود و نیرو‌های امنیتی در رساندن کمک به او تعلل کردند.

پس از آنکه دوستان و نزدیکان محمد مُرسی اعلام کردند پلیس این کشور در رساندن کمک‌های اولیه در زمان بیهوش شدن مُرسی در جلسه دادگاه تعلل کرده‌اند، نیرو‌های امنیتی مصر به قتل رئیس جمهور سابق این کشور متهم شدند.

بنابر گزارش ایندیپندنت، روز دوشنبه و در جریان جلسه محاکمه محمد مُرسی، پس از بیهوش شدن او نیرو‌های امنیتی زندان علی‌رغم درخواست کمک‌، توجهی به این موضوع نکرده و او به مدت ۲۰ دقیقه بیهوش بر روی زمین افتاده بود.

رئیس جمهور سابق مصر که از دیابت، فشارخون بالا و بیماری کبد رنج می‌برد، روز دوشنبه در حین جلسه محاکمه خود پس از صحبتی طولانی از شدت عصبانیت بیهوش بر روی زمین افتاد. مُرسی متهم به همکاری با قدرت‌های خارجی و گروه‌های شبه نظامی بود. دفتر دادستان کل مصر با رد این ادعا‌ها اعلام کرد مُرسی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و در آنجا  مرگ او اعلام و علت آن حمله قلبی عنوان شد. سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری خواستار انجام تحقیقات مستقل در خصوص شرایط بازداشت و مرگ رئیس جمهور سابق مصر شدند.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از عبدالله الحداد، که پدر و برادرش همراه با مرسی در دادگاه محاکمه می‌شدند، نوشت: بنا به گفته شاهدان عینی هیچ‌یک از نگهبانان و نیروهای امنیتی  هیچ تمایلی برای کمک به او نداشتند. پس از افتادن مرسی بر روی زمین، دیگر زندانیان شروع به فریاد زدن کرده و خواستار کمک شدند. برخی از آنها که پزشک بودند درخواست کمک‌های اولیه کردند اما مرسی همچنان روی زمین رها شده بود و در نهایت نگهبانان زندان او را از جلسه دادگاه بیرون بردند و ماشین آمبولانس نیز نیم ساعت بعد رسید.  به گفته این شخص، رها کردن مرسی بر روی زمین به حال خود به صورت تعمدی صورت گرفت.

اولین رئیس‌جمهور منتخب مصر که در سال ۲۰۱۳ از قدرت برکنار شد، علی‌رغم خواست خانواده‌اش در مقبره شرقی قاهره به خاک سپرده شد. تنها تعداد انگشت شماری از جمله اعضای خانواده و وکلای مدافع اجازه حضور در مراسم تدفین مُرسی را داشتند. با این حال اجازه دسترسی به گزارش کالبدشکافی او به آن‌ها داده نشد.

شایان ذکر است مُرسی روز گذشته در حین برگزاری یکی از جلسات محاکمه خود در دادگاه به مدت ۲۰ دقیقه صحبت کرد و سپس از فرط عصبانیت بیهوش شد و به زمین افتاد و پس از انتقال به بیمارستان در ۶۸ سالگی درگذشت. این جلسه برای محاکمه مجدد محمد مرسی و ۲۳ تن دیگر به اتهام جاسوسی برای گروه‌های خارجی از جمله حماس و قطر برگزار شده بود. دادگاه بدوی در ژوئن سال ۲۰۱۵ حکم حبس ابد را برای مرسی صادر، اما دادگاه تجدید نظر این حکم را ملغی کرد و خواستار محاکمه مجدد او شد.

محمد مُرسی در سال ۲۰۱۲ یعنی یک سال پس از انقلاب مردم مصر در سال ۲۰۱۱ که به سرنگونی حسنی مبارک، دیکتاتور سابق این کشور، منجر شد، به عنوان رئیس جمهور مصر انتخاب شد. مرسی اولین رئیس‌جمهوری بود که به صورت دموکراتیک انتخاب شد. با این حال، وی تنها یکسال بعد در سوم ژوئیه سال ۲۰۱۳ در پی اعتراضات مردمی که خواستار برکناری او از قدرت شده بودند، با کودتای نظامی ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور کنونی مصر از قدرت برکنار و روانه زندان شد.

دادگاه تجدیدنظر مصر در نوامبر سال ۲۰۱۶ حکم اعدام مرسی در ارتباط با دست داشتن در قضیه فرار اعضای گروه اخوان‌المسلمین از زندان را لغو کرد و خواستار محاکمه مجدد او شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، خاورمیانه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
سرانجام امید به آمریکا: مرسی و برجام
-
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
حالا دایه پیدا کرد!!!!
آخرین اخبار