نخستین کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در محل سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج به کارخود پایان داد.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، نخستین کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان که امروز پنجشنبه با حضور جمعی از مردم و بسیجیان، مسئولان استانی، کشوری، نیرو‌های مسلح مستقر در منطقه و سردار حسین سلامی فرمانده سپاه انقلاب اسلامی و میهمانانی از ۲۲ استان کشور برگزارشد، در محل سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج به کارخود پایان داد.

مقدمات این کنگره از حدود ۲ سال پیش آغاز شد و با برگزاری پیش کنگره‌های مختلف از جمله ۲۵ اجلاسیه شهدا شهرستان‌ها، شهدا اقشار مختلف از جمله فرهنگی، روحانیان و دانشجویان قدم در مسیر نهایی گذاشت.

رونمایی از سردیس و تندیس شهدا اقشار و شاخص از جمله شهدای دانشجو، کارگر و فرهنگی از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای این کنگره بودو همزمان با برگزاری کنگره ملی سردیس برادران شهید شبلی در سنندج رونمایی شد.

تألیف ۲۵ کتاب در حوزه جهاد و شهادت و چاپ بیش از ۶۰ جلد کتاب خاطرات و زندگینامه شهیدان پیشمرگه کرد مسلمان، دانشجو، دانش آموز، فرهنگی و سایر اقشار و واگذاری جهیزیه‌های مختلف به نورعروسان نیازمند و اجرای طرح‌های محرومیت زدایی از دیگر برنامه‌های مقدماتی این کنگره ملی بود.

اجرای برنامه های نمایشی درباره خانواده شهید نمکی ، رونمایی از کنگره ۵۴۰۰ شهید و ۱۵۰ عنوان کتاب دیگر ازجمله برنامه‌های پایانی این مراسم بود.

انتهای پیام/م

نخستین کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان پایان یافت

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.