در نشست توجیهی نماز در راه شهر در قم مطرح شد؛

ضرورت ایجاد بستر شادی و خنده حلال/اخلاص یکی از شیوه های دعوت به نماز است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت:طلاب و مبلغان دینی باید برای ایجاد بستر شادی و خنده حلال برنامه داشته باشند.

ضرورت ایجاد بستر شادی و خنده حلال/اخلاص یکی از شیوه های دعوت به نماز استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی،رئیس ستاد اقامه نماز در نشست توجیهی نماز در راه شهر که در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد اظهار کرد: طلاب و مبلغان دینی باید برای ایجاد بستر شادی و خنده حلال برنامه داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت نشاط و شادی در جامعه تصریح کرد: زمینه لازم برای پر کردن اوقات فراغت و تخلیه مثبت انرژی در کشور به‌درستی مهیا نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه اخلاص یکی از راهکار‌های دعوت به نماز است اضافه کرد: در هیچ زمانی در ۵۰ سال گذشته مردم مانند امروز مشتاق شنیدن احکام دینی و آشنایی با دستورات الهی نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تصریح کرد: به برخی از واجبات و احکام اسلامی مانند حج توجه زیادی می‌شود در حالی که نسبت به برخی امور دیگر اهتمام لازم وجود ندارد، باید نسبت به کتاب‌های مفیدی که در زمینه اهمیت فریضه الهی نماز تدوین شده اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه ازدواج و دینداری ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، گفت: هرچه ازدواج یک فرد در زمان مناسب خود انجام شود در دینداری وی اثر بیشتری دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اهمیت فعالیت مبلغان دینی ابراز کرد: انتقال پیام‌های دینی باید به ساده‌ترین زبان ممکن و بدون تکلف ارائه شود و مبلغان مطالبی را مطرح کنند که مورد نیاز مخاطبان است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تذکر اینکه سخن بی‌دلیل و بدون مطالعه خیانت به مردم است، عنوان کرد: احکام اسلام را باید بدون پیچیدگی و بیان مطالبی که گفتن آن‌ها فایده‌ای در افزایش فهم و درک مخاطب ندارد تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: قرآن همواره سخنان تازه‌ای برای برطرف کردن مشکلات و معضلات اجتماعی دارد، اما از آنجایی که نسبت به این کتاب ارزشمند بی‌توجه هستیم دستمان از معارف آن خالی است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه بسیاری از علومی که در سطح جامعه آموزش داده می‌شود هیچ سودی ندارد، ادامه داد: آموزش این علوم هیچ دردی از مشکلات و معضلات اجتماعی را برطرف نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: بسیاری از بند‌های این بیانیه از آموزه‌های قرآنی و روایات اقتباس شده است.

انتهای پیام/ش

سخنان حجت الاسلام قرائتی در نشست توجیهی نماز در راه شهر

برچسب ها: نماز ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.