مدیر کل استاندارد استان قم عنوان کرد؛

بازرسی آسانسور‌های اماکن عمومی و دولتی در قم

فرزانه گفت:با اجرای طرح ویژه بازرسی دوره‌ای آسانسور‌های اماکن دولتی و عمومی،۴۳۰ ساختمان دولتی و عمومی که دارای بیش از ۶۵۰ دستگاه آسانسور بودند مورد بازرسی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ منصور فرزانه مدیر کل استاندارد استان قم گفت: با اجرای طرح ویژه بازرسی دوره‌ای آسانسور‌های اماکن دولتی و عمومی که از سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفته است تاکنون ۴۳۰ ساختمان دولتی و عمومی که دارای بیش از ۶۵۰ دستگاه آسانسور بودند مورد بازرسی قرار گرفت.

مدیر کل استاندارد استان قم بیان کرد: ۱۸۷ آسانسور با اعلام عدم همکاری برای بازرسی از طرف مالکین مراکز اقامتی، بلاتکلیف و بدون تأییدیه استاندارد هستند.

وی ادامه داد: از میان آسانسور‌های اماکن عمومی و دولتی تا پایان سال گذشته تعداد بیش از ۴۶۰ آسانسور توسط شرکت‌های تخصصی تعیین صلاحیت شده مورد بازرسی قرار گرفته‌اند و بیش از ۷۷ درصد از این موارد موفق به کسب گواهی تاییدیه ایمنی استاندارد شده‌اند و سایر موارد نیز در حال انجام اقدامات لازم جهت رفع نواقص است.

فرزانه گفت: با اجرای این طرح به بسیاری از مالکین مهلت زمانی مشخصی داده شده است تا در این زمان بتوانند به اصلاح و تعمیر آسانسور‌های خود بپردازند، اما متأسفانه برخی از مالکین به دلیل هزینه بالای تعمیرات و یا اختلاف با فروشندگان و نصابان آسانسور و ... از اجرای قانون و استانداردسازی آسانسور‌های خود خودداری می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان قم تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات مالکین ساختمان‌های دارای آسانسور باید هر سال تأییدیه ایمنی استاندارد را برای آسانسور‌های نصب شده در ساختمان‌های خود دریافت کنند.

انتهای پیام/ح

آسانسور‌های اماکن عمومی و دولتی در قم بازرسی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار